REKLAMA

Elastyczne powierzchnie biurowe - odpowiedź na współczesne potrzeby

Redakcja Archiconnect.pl | 29 lip 2019 13:35 0

Rywalizacja o najlepszych pracowników zmusza firmy do poszukiwania nowych sposobów, by zachęcić ich do swojej oferty. Coraz silniejszym trendem jest proponowanie elastycznych form zatrudnienia i korzystanie z nowoczesnych form najmu powierzchni biurowych zaadaptowanych do indywidualnych potrzeb, tak, aby w pełni umożliwić efektywne wykonywanie obowiązków.

Elastyczne formy pracy otwierają przed pracodawcami nowe możliwości – w erze globalizacji mogą oni szukać specjalistów na całym świecie. W końcu praca i tak wykonywana jest na odległość, a do komunikacji potrzebne jest wyłącznie dobre łącze internetowe.

Zobacz też: Akustyka wnętrz biurowych a komfort pracowników - rozmowa z arch. Konradem Krusiewiczem

Według badań Kantar TNS 95% osób mających doświadczenie w pracy zdalnej ocenia ją pozytywnie. Trudno się dziwić – elastyczność, jaką zapewnia, pozwala w większym stopniu pogodzić pracę z innymi obowiązkami. Kolejną zaletą jest efektywność – nie traci się bowiem czasu na stanie w korkach czy small talki w biurze. Można przy tym pracować za korporacyjne stawki ciesząc się życiem blisko natury. To rozwiązanie nie jest jednak dla każdego. Sprawdzi się w przypadku osób dobrze zorganizowanych, które nie mają skłonności do wiecznego odkładania rzeczy na później. Praca zdalna utrudnia też utrzymywanie relacji z zespołem – wideokonferencja na Skype nie rozwiązuje tego problemu. Dlatego w praktyce najlepiej sprawdza się ona w wariancie hybrydowym, w połączeniu z regularną obecnością w biurze – mówi Wioleta Tyszko, Leasing Coordinator w Nuvalu Polska, wiodącej polskiej firmie doradzającej klientom na rynku nieruchomości komercyjnych. Kluczowym minusem pracy zdalnej jest też szereg czynników rozpraszających, które utrudniają koncentrację. W jaki sposób można ich uniknąć?

Coworki i biura flex

Elastyczne powierzchnie biurowe łączą zalety biura tradycyjnego z atutami pracy zdalnej. Hot desk w otwartej przestrzeni z jednej strony daje możliwość pracy w nowoczesnym otoczeniu, z dostępem do szybkiego internetu, strefy relaksu czy sal konferencyjnych. Z drugiej zapewnia kontakt z innymi użytkownikami coworków, co przekłada się na możliwość inspirującej wymiany myśli z osobami z różnych branż – przekonuje Wioleta Tyszko. Podstawową zaletą elastycznych powierzchni biurowych jest otwartość na potrzeby odbiorców i indywidualne podejście do ich realizacji. Dla przykładu, gdy firma oczekuje prywatności, może korzystać z wydzielonej przestrzeni, do której nikt poza jej pracownikami nie ma dostępu.

To też Cię zainteresuje: Aranżacja biura jako sposób na wyrażenie DNA marki - zobacz przykłady

Biura satelitarne

Powierzchnie elastyczne są również wykorzystywane jako biura satelitarne. To opłacalne, bezpieczne i wygodne rozwiązanie dla firm chcących otworzyć np. filie w miastach regionalnych. W pierwszym okresie działalności trudno precyzyjnie określić tempo rozwoju zatrudnienia. Wynajęcie powierzchni w biurze flex czy coworku ogranicza koszty – nie trzeba od pierwszego dnia działalności finansować docelowego, dużego biura. Rozwiązaniem jest elastyczna umowa z operatorem. W momencie, gdy zatrudnienie rośnie, wystarczy aneks, żeby szybko zwiększyć zajmowaną powierzchnię. Niektóre firmy korzystają też z elastycznych powierzchni biurowych, by móc organizować spotkania dla klientów w dogodnych dla nich lokalizacjach.

Powierzchnia dopasowana do potrzeb

W procesie wyboru powierzchni biurowej najważniejsze jest dostosowanie jej do potrzeb firmy, specyfiki jej działalności i oczekiwań zatrudnionych w niej osób. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, które rozwiązanie sprawdzi się najlepiej. Dlatego ważna jest pogłębiona analiza, przeprowadzona w oparciu o aktualne możliwości, jakie oferuje rynek nieruchomości biurowych. Dobre decyzje można podjąć tylko, gdy ma się do dyspozycji konkretne i wiarygodne dane oraz dobrych doradców – podsumowuje Wioleta Tyszko.

Czytaj także: Rewitalizacja w duchu amerykańskiej kinematografii - zobacz wnętrza Warner Bros w Warszawie

 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.