REKLAMA

Grupa Advertis zaprojektowała SIW biura Unilever Polska

mg | 03 lut 2015 11:48 0

Nowa siedziba firmy Unilever Polska jest przykładem tego, jak ważną rolę w aranżacji współczesnego biura odgrywają funkcjonalność i identyfikacja wizualna. Za projekt odpowiadała pracownia Massive Design, zaś po stronie Grupy Advertis leżały projekt i wykonanie SIW.

Poszukiwanie przez firmę Unilever Polska nowej siedziby zostało podyktowane potrzebą zwiększenia komfortu pracy. Planowano to uzyskać zarówno dzięki korzystniejszej lokalizacji, jak i nowoczesnym założeniom projektowym zastosowanym wewnątrz obiektu.

Ostateczny wybór padł na budynek Eurocentrum Office Complex przy Al. Jerozolimskich w Warszawie.

  •  Jakub Zieliński, office coordinator & project implementation specialist Unilever Polska

    Komfort pracy był jednym z czynników, które skłoniły firmę do przeprowadzki. Bliskość centrum miasta, węzłów komunikacyjnych, a także infrastruktura usługowa dostępna w samym budynku utwierdzają nas w przekonaniu, że przeprowadzka była właściwą decyzją.

Punktem wyjścia projektu było operowanie przestrzenią typu open space. Otwartość komunikacyjna i ułatwienie wymiany informacji pomiędzy pracownikami to jeden z priorytetów firmy Unilever Polska.

Przy tym nie zapomniano o zaprojektowaniu wydzielonych stref relaksu, wyciszonych pomieszczeń do samodzielnej pracy, a także sal konferencyjnych i kuchni.

Ciekawym rozwiązaniem jest też wyodrębnienie stanowisk typu sharedesk, przeznaczonych dla pracowników pracujących w sposób mobilny.

Brak stałych przegród w postaci ścian umożliwił wprowadzenie wielu ciekawych rozwiązań. Dzięki nim uzyskano nie tylko funkcjonalne wnętrze, ale i atrakcyjny wygląd.

  • Monika Gardasiewicz, art director Grupy Advertis

    Spędzamy w pracy znaczną część naszego życia, warto więc zadbać o to, aby było to miejsce przyjazne. Funkcjonalność powinna współgrać z estetyką. Kiedy pracujemy w komfortowych warunkach, czujemy się docenieni, łatwiej identyfikujemy się z pracodawcą i chcemy być częścią jego sukcesu.

We wnętrzach biura zastosowano przede wszystkim lekkie materiały – szkło pokryte grafikami, biały corian i ponad tysiąc sto metrów fototapet obrazujących poszczególne marki wchodzące w skład koncernu. Motywem przewodnim jest niebieska kolorystyka, w której utrzymane są wszystkie elementy wyznaczające ciągi komunikacyjne.

  • Paweł Gardasiewicz, prezes Grupy Advertis

     

    W przypadku tak dużej powierzchni i rozbudowanej struktury firmy, opracowanie systemu identyfikacji wizualnej jest wyjątkowo skomplikowanym i wieloetapowym procesem. Należy skonfrontować międzynarodowy, korporacyjny SIW z lokalnymi zasobami oraz potrzebami pracowników. Dopiero końcowym aspektem są kreatywne rozwiązania – praca nad formą. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!