REKLAMA

Zabawa organicznymi formami

mg | 26 lis 2015 16:24 0

Sklep Dream Dairy Farm należy do spółki prowadzącej własne gospodarstwo mleczne. Zadaniem dla projektującego wnętrze architekta było stworzenie aranżacji łączącej oryginalny pomysł z ofertą inwestora.

Sztandarowym produktem Dream Dairy Farm i powodem do dumy jest… świeże mleko, dlatego to ono stało się inspiracją dla japońskiego projektanta, Moriyukiego Ochiai z pracowni Architects Moriyuki Ochiai. Jego kolor, faktura, wreszcie – właściwości odżywcze. Sklep znajduje się w japońskim mieście Chiba.

Dominantami aranżacji niewielkiego wnętrza sklepu (o powierzchni 86 m2) są łagodna, jasna kolorystyka oraz wszechobecne światło. Światło dociera do wnętrza nie tylko z dyskretnie ulokowanych na suficie minimalistycznych lamp, ale również podświetla wystawy, na których zostały wyeksponowane produkty.

Oryginalne „mleczne” elementy sufitowe zostały wykonane z żywicznych płyt warstwowych. Nawiasem mówiąc, podobny materiał użyto także w dachach kryjących obory należące do gospodarstwa. Warstwowa konstrukcja sprawia, że wrażenia świetlne zmieniają się w zależności od miejsca, z którego się patrzy. Zresztą sufit zachwyca wielością zastosowanych rozwiązań. Jego odbiór dynamizują rozrzeźbione aluminiowe formy, które wzmacniają efekt mlecznego światła i kolorystykę ścian, nadając przestrzeni wrażenie głębi.

Ściany sklepu Dream Dairy Farm zostały pomalowane delikatną zieloną farbą, która nawiązuje do łąk otaczających gospodarstwo. Tworzą one doskonałą ramę kompozycyjną dla fantazyjnych ekspozytorów zainspirowanych formą kropli mleka. Organiczne kształty powstały dzięki zastosowaniu malowanych płyt gipsowo-kartonowych. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.