Sztandarowym produktem Dream Dairy Farm i powodem do dumy jest… świeże mleko, dlatego to ono stało się inspiracją dla japońskiego projektanta, Moriyukiego Ochiai z pracowni Architects Moriyuki Ochiai. Jego kolor, faktura, wreszcie – właściwości odżywcze. Sklep znajduje się w japońskim mieście Chiba.
Dominantami aranżacji niewielkiego wnętrza sklepu (o powierzchni 86 m2) są łagodna, jasna kolorystyka oraz wszechobecne światło. Światło dociera do wnętrza nie tylko z dyskretnie ulokowanych na suficie minimalistycznych lamp, ale również podświetla wystawy, na których zostały wyeksponowane produkty.
Oryginalne „mleczne” elementy sufitowe zostały wykonane z żywicznych płyt warstwowych. Nawiasem mówiąc, podobny materiał użyto także w dachach kryjących obory należące do gospodarstwa. Warstwowa konstrukcja sprawia, że wrażenia świetlne zmieniają się w zależności od miejsca, z którego się patrzy. Zresztą sufit zachwyca wielością zastosowanych rozwiązań. Jego odbiór dynamizują rozrzeźbione aluminiowe formy, które wzmacniają efekt mlecznego światła i kolorystykę ścian, nadając przestrzeni wrażenie głębi.
Ściany sklepu Dream Dairy Farm zostały pomalowane delikatną zieloną farbą, która nawiązuje do łąk otaczających gospodarstwo. Tworzą one doskonałą ramę kompozycyjną dla fantazyjnych ekspozytorów zainspirowanych formą kropli mleka. Organiczne kształty powstały dzięki zastosowaniu malowanych płyt gipsowo-kartonowych.
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!