REKLAMA

Ambiente – fotorelacja z największych międzynarodowych targów dóbr konsumpcyjnych

ps | 13 marz 2015 14:07 0

Na targach Ambiente 2015 swoje produkty zaprezentowało aż 4.811 wystawców z 94 krajów. Wydarzenie odbywało się we Frankfurcie nad Menem od 13 do 17 lutego 2015 roku. Przemysł dóbr konsumpcyjnych był reprezentowany także przez silną liczbę branżystów z całego świata, do Frankfurtu przyjechało ponad 135.000 odwiedzających z ponad 160 krajów.

Polski przemysł reprezentowały przedsiębiorstwa takie jak: DUKA Polska, Glass Studio Habrat, TransLight, HEFRA, JULIA, KROSNO, Lamela, YORK, Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”, Huta Szkła Gospodarczego Tadeusz Wrześniak, Tylmax czy SWALLOW’S TAIL FURNITURE.

W tegorocznej edycji, ekspozycjom przewodziły cztery główne trendy: Clarity + lightness, Craft + culture, History + elegance oraz Humour + curiosity.

Clarity + lightness: prosty design To styl przejrzysty, prosty z dawką romantyzmu, który ma wzbudzać poczucie wolności i lekkości. Barwy takie jak jasnoniebieski, łagodna zieleń oraz delikatne odcienie drewna komponują się znakomicie z kolorem bieli i szarości. Charakterystyczne dla tego trendu są lekkie materiały połączone z delikatnymi deseniami.

Craft + culture: ożywiona tradycja Połączenie elementów różnych kultur z tradycyjnymi oraz nowoczesnymi metodami projektowania to cechy typowe dla tego designu. Sztuka tkania dywanów, tekstylna, ceramiczna oraz wikliniarstwo stanowią inspirację dla tego pełnego fantazji stylu. Nieregularne i oryginalne wzory są przedstawione głównie w kolorach rumianku, minerałów, czerwonego wina, błękitnego igla oraz brązowej rdzy.

History + elegance: produkty luksusowe Styl ten charakteryzuje się elegancją – dominują tu kolory brązu, mahoń oraz perły. Elementami wyróżniającymi ten trend są przede wszystkim szlachetne materiały pokryte ozdobną patyną, wypolerowany żyłkowany marmur oraz pokostowane drewno, które świadczą o tym, jak bardzo ekskluzywny jest ten design.

Humour + curiosity: beztroski optymizm Źródłem inspiracji tego optymistycznego trendu są emocje związane z beztroskim i radosnym dzieciństwem. Styl ten odznacza się żywymi kolorami – mięty, pomarańczy, różu, nugatu oraz grafitu na niezwykłych materiałach i nieskomplikowanych formach. Motto przewodnie tego trendu to „humor”, a sam design zaskakuje i prezentuje niekonwencjonalne rozwiązania.

  • Detlef Braun, członek zarządu Frankfurt Messe

    Ambiente to światowe targi dóbr konsumpcyjnych, przy czym różnorodność kulturowa jeśli chodzi o odwiedzających rośnie z roku na rok, a pomimo niestabilnego otoczenia gospodarczego i politycznego, dobra konsumpcyjne cieszą się wciąż dużym zainteresowaniem.

W tym roku do Frankfurtu przybyło po raz pierwszy aż 53 % branżystów z zagranicy (2014: 51 %). Oprócz Niemiec, w pierwszej dziesiątce krajów o największej liczbie wizytujących znalazły się: Włochy (6.217), Francja (4.152), Holandia (3.350) , Wielka Brytania (3.298), Hiszpania (3.065), USA (2.882), Szwajcaria (2.901), Chiny (2.824), Turcja (2.435) oraz Polska. Reprezentanci ważnych rynków dóbr konsumpcyjnych czyli Dania, Francja, Portugalia i Hiszpania byli bardziej liczni niż w latach ubiegłych. Znacznie większy wzrost liczby odwiedzających zanotowano także z Bliskiego Wschodu oraz Azji. Tegoroczna edycja gościła mniej branżystów jedynie z Rosji i Ukrainy (40 % mniej).

Krajem partnerskim Ambiente 2015 były Stany Zjednoczone. W specjalnej prezentacji widzowie mogli podziwiać projekty Scotta Hendersona – designera z Nowego Yorku. Ponadto, jeden z dni targowych w całości poświęcono USA (16.02), w programie znalazły się m.in. liczne pokazy oraz inne atrakcje. Jako gościa honorowego Ambiente 2015 zaproszono wspaniałą aktorkę, reżyserkę oraz laureatkę Oscara – Helen Hunt. Punktem głównym wieczoru było natomiast ogłoszenie kraju partnerskiego na następną edycję targów – wybór tym razem padł na Włochy. Kolejna edycja Ambiente odbędzie się zatem pod hasłem „La dolce Vita” w terminie 12-16 lutego 2016. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.