REKLAMA

Ambiente – fotorelacja z największych międzynarodowych targów dóbr konsumpcyjnych

ps | 13 marz 2015 14:07 0

Na targach Ambiente 2015 swoje produkty zaprezentowało aż 4.811 wystawców z 94 krajów. Wydarzenie odbywało się we Frankfurcie nad Menem od 13 do 17 lutego 2015 roku. Przemysł dóbr konsumpcyjnych był reprezentowany także przez silną liczbę branżystów z całego świata, do Frankfurtu przyjechało ponad 135.000 odwiedzających z ponad 160 krajów.

Polski przemysł reprezentowały przedsiębiorstwa takie jak: DUKA Polska, Glass Studio Habrat, TransLight, HEFRA, JULIA, KROSNO, Lamela, YORK, Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”, Huta Szkła Gospodarczego Tadeusz Wrześniak, Tylmax czy SWALLOW’S TAIL FURNITURE.

W tegorocznej edycji, ekspozycjom przewodziły cztery główne trendy: Clarity + lightness, Craft + culture, History + elegance oraz Humour + curiosity.

Clarity + lightness: prosty design To styl przejrzysty, prosty z dawką romantyzmu, który ma wzbudzać poczucie wolności i lekkości. Barwy takie jak jasnoniebieski, łagodna zieleń oraz delikatne odcienie drewna komponują się znakomicie z kolorem bieli i szarości. Charakterystyczne dla tego trendu są lekkie materiały połączone z delikatnymi deseniami.

Craft + culture: ożywiona tradycja Połączenie elementów różnych kultur z tradycyjnymi oraz nowoczesnymi metodami projektowania to cechy typowe dla tego designu. Sztuka tkania dywanów, tekstylna, ceramiczna oraz wikliniarstwo stanowią inspirację dla tego pełnego fantazji stylu. Nieregularne i oryginalne wzory są przedstawione głównie w kolorach rumianku, minerałów, czerwonego wina, błękitnego igla oraz brązowej rdzy.

History + elegance: produkty luksusowe Styl ten charakteryzuje się elegancją – dominują tu kolory brązu, mahoń oraz perły. Elementami wyróżniającymi ten trend są przede wszystkim szlachetne materiały pokryte ozdobną patyną, wypolerowany żyłkowany marmur oraz pokostowane drewno, które świadczą o tym, jak bardzo ekskluzywny jest ten design.

Humour + curiosity: beztroski optymizm Źródłem inspiracji tego optymistycznego trendu są emocje związane z beztroskim i radosnym dzieciństwem. Styl ten odznacza się żywymi kolorami – mięty, pomarańczy, różu, nugatu oraz grafitu na niezwykłych materiałach i nieskomplikowanych formach. Motto przewodnie tego trendu to „humor”, a sam design zaskakuje i prezentuje niekonwencjonalne rozwiązania.

  • Detlef Braun, członek zarządu Frankfurt Messe

    Ambiente to światowe targi dóbr konsumpcyjnych, przy czym różnorodność kulturowa jeśli chodzi o odwiedzających rośnie z roku na rok, a pomimo niestabilnego otoczenia gospodarczego i politycznego, dobra konsumpcyjne cieszą się wciąż dużym zainteresowaniem.

W tym roku do Frankfurtu przybyło po raz pierwszy aż 53 % branżystów z zagranicy (2014: 51 %). Oprócz Niemiec, w pierwszej dziesiątce krajów o największej liczbie wizytujących znalazły się: Włochy (6.217), Francja (4.152), Holandia (3.350) , Wielka Brytania (3.298), Hiszpania (3.065), USA (2.882), Szwajcaria (2.901), Chiny (2.824), Turcja (2.435) oraz Polska. Reprezentanci ważnych rynków dóbr konsumpcyjnych czyli Dania, Francja, Portugalia i Hiszpania byli bardziej liczni niż w latach ubiegłych. Znacznie większy wzrost liczby odwiedzających zanotowano także z Bliskiego Wschodu oraz Azji. Tegoroczna edycja gościła mniej branżystów jedynie z Rosji i Ukrainy (40 % mniej).

Krajem partnerskim Ambiente 2015 były Stany Zjednoczone. W specjalnej prezentacji widzowie mogli podziwiać projekty Scotta Hendersona – designera z Nowego Yorku. Ponadto, jeden z dni targowych w całości poświęcono USA (16.02), w programie znalazły się m.in. liczne pokazy oraz inne atrakcje. Jako gościa honorowego Ambiente 2015 zaproszono wspaniałą aktorkę, reżyserkę oraz laureatkę Oscara – Helen Hunt. Punktem głównym wieczoru było natomiast ogłoszenie kraju partnerskiego na następną edycję targów – wybór tym razem padł na Włochy. Kolejna edycja Ambiente odbędzie się zatem pod hasłem „La dolce Vita” w terminie 12-16 lutego 2016. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!