REKLAMA

Art Business Festival – wydarzenie dla projektantów

ps | 01 gru 2015 15:39 0
Art Business Festival. Fot. Plakat prasowy

Podczas spotkania organizowanego w dniach 4-6 grudnia na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, adepci branży kreatywnej zostaną wprowadzeni w tajniki tworzenia pięknych i funkcjonalnych produktów. Celem wydarzenia jest kreowanie przedsiębiorczych postaw wśród artystów i prezentacja przykładów potwierdzających, że sztuka i biznes to obszary, które się wzajemnie przenikają.

Polscy użytkownicy stawiają nowe wyzwania zarówno przed producentami, jak i współpracującymi z nimi projektantami, mają bowiem coraz większe oczekiwania względem produktów, którymi się otaczają. W ramach projektu Art Business Festival, organizowanego przez Fundację Studenckie Forum Business Centre Club pod hasłem „Architektura & Design”, będzie się można dowiedzieć, jak odnieść sukces w branży związanej z szeroko pojętym projektowaniem.

W ramach prezentacji „Pokieruj wodą… pod prąd” duet w składzie - Anna Kowalska - Z-ca Dyr. Handlowego ds. Marketingu marki Deante oraz Michał Łój – projektant i Product Manager - opowie o realiach projektowania dla polskiej firmy, a także możliwościach i ograniczeniach, z którymi muszą się zmierzyć twórcy. Podczas prezentacji nie zabraknie zaskakujących niespodzianek, bo choć festiwal odbędzie się w auli krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, prezentacja nie będzie miała nic wspólnego z akademickim wykładem.

Jako projektant kieruję się dewizą: czasami trzeba zakasać rękawy i umyć naczynia. Choć dosłownie mogą ją potraktować tylko projektanci zlewozmywaków, może stanowić inspirację dla wszystkich, zajmujących się formami użytkowymi. O sukcesie dobrej kolekcji decyduje znajomość środowiska, w którym będzie wykorzystywany przedmiot, a także zrozumienie potrzeb użytkowników. Funkcjonalność należy postawić na pierwszym miejscu, a następnie ubrać ją formę, która stanie się dopełnieniem produktu, a nie wartością samą w sobie – podkreśla Michał Łój.

Oprócz wyzwań stojących przed designerami, wkraczającymi do branży wyposażenia wnętrz, prelegenci będą mówili m.in. o konieczności określenia przez projektanta i producenta wspólnych celów. Wdrażanie produktu wiąże się nie tylko z budowaniem wizerunku firmy, ale też tworzeniem marki samego projektanta. Choć może się to wydawać trudne, obydwie strony powinny znaleźć wspólny język.

O sukcesie produktu decyduje m.in. historia, która za nim stoi, a nie suche fakty dotyczące użytych materiałów, czy funkcjonalności. Dlatego już na etapie projektowania zarówno twórca, jak i firma powinni się zastanowić nad tym, jakie emocje będą się wiązać z daną kolekcją. Chcąc wypłynąć na szerokie wody należy wiedzieć, do kogo konkretnie ma być skierowany produkt, a także jakie są potrzeby rynku – mówi Anna Kowalska. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!