REKLAMA

Art Business Festival – wydarzenie dla projektantów

ps | 01 gru 2015 15:39 0
Art Business Festival. Fot. Plakat prasowy

Podczas spotkania organizowanego w dniach 4-6 grudnia na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, adepci branży kreatywnej zostaną wprowadzeni w tajniki tworzenia pięknych i funkcjonalnych produktów. Celem wydarzenia jest kreowanie przedsiębiorczych postaw wśród artystów i prezentacja przykładów potwierdzających, że sztuka i biznes to obszary, które się wzajemnie przenikają.

Polscy użytkownicy stawiają nowe wyzwania zarówno przed producentami, jak i współpracującymi z nimi projektantami, mają bowiem coraz większe oczekiwania względem produktów, którymi się otaczają. W ramach projektu Art Business Festival, organizowanego przez Fundację Studenckie Forum Business Centre Club pod hasłem „Architektura & Design”, będzie się można dowiedzieć, jak odnieść sukces w branży związanej z szeroko pojętym projektowaniem.

W ramach prezentacji „Pokieruj wodą… pod prąd” duet w składzie - Anna Kowalska - Z-ca Dyr. Handlowego ds. Marketingu marki Deante oraz Michał Łój – projektant i Product Manager - opowie o realiach projektowania dla polskiej firmy, a także możliwościach i ograniczeniach, z którymi muszą się zmierzyć twórcy. Podczas prezentacji nie zabraknie zaskakujących niespodzianek, bo choć festiwal odbędzie się w auli krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, prezentacja nie będzie miała nic wspólnego z akademickim wykładem.

Jako projektant kieruję się dewizą: czasami trzeba zakasać rękawy i umyć naczynia. Choć dosłownie mogą ją potraktować tylko projektanci zlewozmywaków, może stanowić inspirację dla wszystkich, zajmujących się formami użytkowymi. O sukcesie dobrej kolekcji decyduje znajomość środowiska, w którym będzie wykorzystywany przedmiot, a także zrozumienie potrzeb użytkowników. Funkcjonalność należy postawić na pierwszym miejscu, a następnie ubrać ją formę, która stanie się dopełnieniem produktu, a nie wartością samą w sobie – podkreśla Michał Łój.

Oprócz wyzwań stojących przed designerami, wkraczającymi do branży wyposażenia wnętrz, prelegenci będą mówili m.in. o konieczności określenia przez projektanta i producenta wspólnych celów. Wdrażanie produktu wiąże się nie tylko z budowaniem wizerunku firmy, ale też tworzeniem marki samego projektanta. Choć może się to wydawać trudne, obydwie strony powinny znaleźć wspólny język.

O sukcesie produktu decyduje m.in. historia, która za nim stoi, a nie suche fakty dotyczące użytych materiałów, czy funkcjonalności. Dlatego już na etapie projektowania zarówno twórca, jak i firma powinni się zastanowić nad tym, jakie emocje będą się wiązać z daną kolekcją. Chcąc wypłynąć na szerokie wody należy wiedzieć, do kogo konkretnie ma być skierowany produkt, a także jakie są potrzeby rynku – mówi Anna Kowalska. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.