REKLAMA

Aż chce się wracać do szkoły - czyli wakacyjne aranżacje placówek edukacyjnych

ps | 13 sie 2015 10:26 0

Dwa letnie miesiące, w których uczniowie mają przerwę od nauki to doskonały moment na wprowadzanie zmian w aranżacji, remontów wnętrz placówek edukacyjnych. Kilka prostych rozwiązań może sprawić, że szkoła przestanie się kojarzyć z kombinacją jednakowych korytarzy i szarych sal lekcyjnych.

Potencjał przestrzeni, która rozwija kreatywność i sprzyja budowaniu atmosfery współpracy, dostrzeżony przez środowiska biznesowe, powoli wkracza do szkół. Nowa aranżacja nie musi być kosztowana, to kwestia zmiany myślenia – pora spojrzeć na przestrzeń z perspektywy dziecka. Kiedy porzucimy wszystkim znany schemat, okazuje się, że wiele rozwiązań nie wymaga rewolucji, a jedynie wprowadzenia drobnych zmian, które mogą przynieść imponujący efekt.

Grupa Advertis ma na swoim koncie kilka realizacji dla placówek oświatowych w Warszawie, w tym Pro Futuro, STO 4, STO 16, 2SLO z nową siedzibą na Solcu. 

  • Przestrzeń powinna rozwijać wyobraźnię, wyrabiać dobre nawyki i wspierać edukację

    Monika Gardasiewicz, Art Director Grupy Advertis 
     
    Powinna dawać poczucie bezpieczeństwa i świadomość, że jest to miejsce przygotowane dla dzieci , takie w którym dba się o ich potrzeby. Warto podkreślić, że oznakowanie przestrzeni wyrabia w użytkownikach odpowiednie nawyki. W szkole Pro futuro i STO 4 wprowadziliśmy system segregowania śmieci. Za pomocą kolorów i strzałek oraz czytelnych informacji uczymy dzieci proekologicznych postaw, które uczniowie następnie wprowadzają w swoich domach. Prostokątne sale lekcyjne dają duże pole do popisu w kwestii zagospodarowania ścian. W szkole STO 4 tradycyjne mapy, nieczytelne nawet z odległości pierwszej ławki, zastąpione zostały dużą naścienną grafiką prezentującą podział geograficzny. Na grafice zawieszone zostały zegary odmierzające czas, w różnych miastach świata. Ten zabieg pomógł uświadomić dzieciom podział na strefy czasowe. 
  • Ważne, aby uczniowie czuli się współtwórcami przestrzeni

    Anna Hryniewicz, dyrektor szkoły Pro Futuro
     
    Wprowadzone parę lat temu nowe elementy aranżacji przestrzeni procentują do dzisiaj. Dzieci z chęcią segregują śmieci i same dbają o czystość w szkole, bo mają poczucie, że zmiany zostały przeprowadzone dla nich. Otoczenie może skutecznie wspierać edukację i nie powinno się o tym zapominać. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!