REKLAMA

Dom w stylu smart. Rozwiązania dla architektów

Marta Ustymowicz | 14 lut 2017 08:34 0

Przestrzeń inteligentna? Dziś można ją zaprojektować prościej. Pomaga w tym wykorzystanie technologii smart home. Ta rozwija się coraz dynamiczniej i jest też środkiem uatrakcyjnienia oferty architekta.

Już 2/3 nabywców mieszkań świadomych technologii smart home chciałoby mieć ją w swoich mieszkaniach. To jasno pokazuje, że znajomość obowiązujących trendów z kategorii nowinek technicznych staje się dla architekta obowiązkiem. Warto więc znać najciekawsze propozycje i wiedzieć, jakie korzyści (dla architekta i samego klienta) niesie uwzględnienie ich w projekcie.

Poznaj oczekiwania klienta

Dzisiejszy klient doskonale zdaje sobie sprawę, że technologia poszła do przodu – „uzbrojony” jedynie w smartfona może zarządzać całym mieszkaniem dzięki systemom automatyki domowej. – Świadomość Polaków dotycząca technologicznych nowinek wciąż rośnie, a w raz z nią przekonanie do proponowanych rozwiązań. Ich obecność w nowych inwestycjach to dziś wręcz obowiązek – mówi Mikołaj Pertek, ekspert rynku deweloperskiego w Fibaro. Rynek oczekuje więc nowoczesnej oferty, uwzględniającej najciekawsze rozwiązania z kategorii automatyki do domów i mieszkań. Dlaczego warto trzymać rękę na pulsie?

Uczyń ofertę atrakcyjną

Stosowanie w projektach rozwiązań z zakresu automatyki domowej pozwala urozmaicić ofertę. To także możliwość zaproponowania klientowi rozwiązań takich, jak automatycznie podnoszone i opuszczane rolety, sterowanie ogrzewaniem i elektrycznością z dowolnego miejsca na świecie, czy wyposażenie domu w czujniki ruchu, automatycznie zapalające światło w drodze do łazienki, czy zwiększające bezpieczeństwo czujniki dymu i zalania. To okazja, by dać klientowi poczucie, że otrzymuje wszystko, co obecnie najlepsze na rynku.

Poznaj obustronne korzyści

Jak pokazują statystyki, inteligentne mieszkanie pozwala np. zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o 30%, a energii cieplnej o 20%. - Spadek kosztu eksploatacji i zauważalny wzrost komfortu wynikające ze stosowania automatyki domowej przyciągają uwagę. Nie dziwi więc fakt, że kolejni deweloperzy proponują klientom lokale wyposażone w tę technologię – dodaje Mikołaj Pertek. Zastosowanie podobnych rozwiązań może oznaczać też zysk w dłuższej perspektywie – jak pokazuje znacznie dojrzalszy w tej kwestii rynek amerykański, ponad 80% badanych chętniej kupiłoby nieruchomość, w której istnieje system smart home. Ten trend z pewnością będzie coraz lepiej odczuwalny w Polsce – co może mieć znaczenie przy sprzedaży domu lub mieszkania w przyszłości.

Pokaż dostępne opcje

Warto zwrócić uwagę na zauważalny rozwój technologii sterowania domem i mieszkaniem w ostatnich latach. Automatyzacja nieruchomości nie wymaga już ingerencji w strukturę budynku i instalację elektryczną – wszystko dzięki bezprzewodowej łączności. Jednocześnie klient nie musi decydować się od razu na instalację wszystkich udogodnień proponowanych w ramach pojedynczego systemu – ten może rozbudowywać w najdogodniejszym dla siebie momencie. Architektowi otwiera to kolejną furtkę – możliwość zaproponowania zleceniodawcy różnych wariantów, z uwzględnieniem potrzeb i możliwości klienta, który otrzymuje kompletny pakiet rozwiązań, kompleksową usługę i poczucie, że autor projektu zapewnił mu możliwość szerokiego wyboru.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.