REKLAMA

Ekspozycja Łodzi na Expo 2015 w Mediolanie zaprojektowana przez Nizio Design International

ps | 13 sie 2015 12:56 0
Pracownia Nizio Design International odpowiada za przygotowanie projektu architektonicznego i scenograficznego ekspozycji, scenariuszy dla projekcji oraz stanowisk manualnych, a także koncepcji działań uzupełniających. Przed Pawilonem Polskim w trakcie trwania ekspozycji Łodzi będzie tworzony mural na żywo oraz odbędą się warsztaty rewitalizacyjne. Z kolei w przestrzeni miejskiej Mediolanu zostanie zorganizowana bezpośrednia akcja marketingowa.  Fot. Nizio Design International

Przestrzeń Sali Regionów zostanie wypełniona scenografią oddającą tkankę Łodzi, jej plan i najważniejsze obiekty. Scenografia pokaże skalę miasta, jego ważne punkty. Projekt opracowany przez warszawskie studio architektoniczne zakłada stworzenie artystycznej i nowoczesnej ekspozycji oddającej energię oraz kreatywność Łodzi, czyli to, co najciekawsze i najbardziej atrakcyjne dla biznesu, mieszkańców oraz turystów.

  • Mirosław Nizio, szef pracowni Nizio Design International

    Mirosław Nizio, architekt. Fot. Archiwum Archiconnect.pl
    Mirosław Nizio, architekt. Fot. Archiwum Archiconnect.pl

     

    Chcieliśmy aby ekspozycja była tak spójna, jak spójnie jest dziś realizowana strategia rozwoju Łodzi. Tym spajającym elementem stała się dla nas streetartowa grafika, która w formie animacji, ale też statycznej scenografii stworzy w Sali Regionów odrębny, ciekawy dla widza świat

Poza elementami scenografii statycznej ekspozycja będzie składać się z trzech projekcji wyświetlanych na ścianach Sali Regionów oraz trzech interaktywnych manualnych standów.

Na posadzce, pod stopami zwiedzających, rozrysowana będzie ścieżka, która symbolicznie poprowadzi widzów śladem najciekawszych miejskich obiektów, jak nowy dworzec Łódź Fabryczna, Pałac Poznańskiego, Muzeum Sztuki czy Manufaktura. Wszystko przyjmie formę streetartowego muralu, charakterystycznego dla miejskiego pejzażu Łodzi. Ściany pomieszczenia wypełnią rysunki, także utrzymane w stylistyce graffiti. Ścieżki zwiedzania kierują zwiedzających do stanowisk multimedialnych bądź projekcji. Zagadnienia związane z rewitalizacją widzianą jako proces architektoniczny, urbanistyczny, ale też społeczny będzie dominować w przekazie ekspozycji. Także przemiana, kreatywność i wizerunek Łodzi staną się jej bardzo ważnymi tematami.

Dzięki spójnym elementom graficznym i animacyjnym trzy projekcje wciągną zwiedzających w trzy odmienne, ale kompatybilne i ściśle ze sobą powiązane opowieści. Projekcja związana z zagadnieniami rewitalizacji dzięki dynamicznemu montażowi archiwalnych i współczesnych zdjęć oraz animacji podkreśli wyjątkowy charakter łódzkich procesów rewitalizacyjnych. Na innym ekranie zobaczymy film dotyczący mody i kultury, w którym znajdziemy odniesienie do najważniejszych współczesnych wydarzeń odbywających się w mieście – Fashion Weeka, Łódź Design Festival czy Light Move Festival. Ostatnia projekcja – dedykowana kinematografii zostanie oparta m.in. na fragmentach archiwalnych ujęć filmów, które na przestrzeni dekad powstawały w Łodzi. Tam, gdzie projektanci nie przewidzieli wyświetlania projekcji, ściany pokryte zostaną grafikami odwzorowującymi elewacje, m.in.: Muzeum Kinematografii, EC 1 Wschód, bramę Manufaktury. Grafika na czwartej ścianie pawilonu odnosić się będzie do rozwoju i przyszłości Łodzi.

Interaktywne standy manualne wizualnie nawiązywać będą zarazem do prac Katarzyny Kobro (np. „Kompozycji przestrzennej”), jak i do logotypu Łodzi Kreatywnej. Ich anglojęzycznemu contentowi towarzyszyć będzie obraz i funkcjonalności, które zachęcą zwiedzających do interakcji. Stanowisko sztuka i design poświęcono historii wzornictwa i sztuki z Łodzi. Przedstawiona w formie osi czasu opowieść zapisana zostanie na łatwej do przewijania taśmie. Stanowisko dedykowane rewitalizacji to połączenie brył z obrotowymi manualami – płytkami ze zdjęciami prezentującymi historyczny i aktualny kształt wybranych budynków. Taki zabieg pozwoli pokazać i prześledzić złożoność procesu rewitalizacji Łodzi. Stand poświęcony kinematografii skonstruowany zostanie na wzór taśmy filmowej z wtopionym wizjerem, przez który będzie można oglądać czarno-białe i kolorowe kadry z produkowanych w Łodzi filmów. Działające na zasadzie fotoplastykonu urządzenie przybliży zwiedzającym obraz miasta jako stolicy polskiego kina.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.