REKLAMA

FDD: debata "Elitarny czy masowy - jaki jest design"

Redakcja Dobrzemieszkaj.pl | 09 gru 2016 12:42 0

Gdzie ten design? Ile kosztuje? Czy i kiedy design dotrze do każdego domu? O tym dyskutowano podczas panelu inauguracyjnego na Forum Dobrego Designu.

W debacie inauguracyjnej uczestniczyli: Izabela Bołoz – projektantka, autorka instalacji miejskich, założycielka biura projektowego w Eindhoven (Holandia), Rafał Domaradzki – Dyrektor Rozwoju Wzornictwa Ceramiki Paradyż, Maja Ganszyniec – projektantka, autorka regularnych kolekcji dla marki IKEA, Jan Kochański – projektant, autor wielu nagradzanych projektów m.in. dla marki Menu, Henrik Pedersen – Projektant Wzornictwa, stale współpracują­­cy z marką BoConcept (Dania) oraz Bartosz Piotrowski – projektant, Designer Roku 2014, Szef Zespołu Wzornictwa w Pesa Bydgoszcz SA. Moderatorem dyskusji była znana dziennikarka telewizyjna Urszula Hincz.

W dyskusji poruszono wiele interesujących zagadnień. Paneliści starali się znaleźć m.in. odpowiedzi na pytania jak zmieniający się świat, przemiany społeczne, technologiczne czy kulturowe wpływają na projektowanie. Jakie jest znaczenie lokalnej tradycji, historii, świadomości własnej odrębności jako siły w zglobalizowanym świecie designu.

Paneliści starali się także skonfrontować i porównać design polski ze światowym.  Dyskutowano to tym, czy wzorujemy się na innych krajach, czy kreujemy własną tożsamość, a także czy polski design posiada własny charakter?

ZOBACZ CAŁĄ GALERIĘ ZDJĘĆ

Czy istnieje styl polski - na to pytanie uczestnicy dyskusji starali się odpowiedzieć z  punktu widzenia projektantów.

Kolejnym interesującym wątkiem w debacie było zagadnienie czy design może i powinien być na każdą kieszeń. Designerzy polemizowali czy dobry projekt lub produkt musi być drogi? Czy tani może być dobry? 

Rozmawiano także o tym, jak się projektuje dla masowego odbiorcy oraz jak się współpracuje z producentem, który tworzy na masową skalę.

Paneliści stali się także wyjaśnić jak projektantom udaje się trafić w gusta odbiorców, czyli jak dobrze ocenić trendy i określić docelową grupę odbiorców.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.