Zobacz FILM
Cel
Już od swych początków w 1990 r. firma Polipol stale kieruje się zasadami wyznawanymi przez Gerda J. Hemmerlinga, właściciela i dyrektora generalnego przedsiębiorstwa. Te zasady to podążanie za wizją, indywidualność w dążeniu do perfekcji, tworzenie innowacyjnych produktów, budowanie świadomości wśród klientów oraz wysoki poziom elastyczności. Celem firmy od zawsze było oferowanie szerokiego wachlarza produktów, które odznaczają się wyjątkowym wzornictwem, kreatywnością i dbałością o najdrobniejszy szczegół. Pracując nad tak złożonymi produktami, naturalnym celem na przyszłość stało się utrzymanie wysokich standardów oraz nadążanie za rosnącymi i zmieniającymi się wymaganiami rynku. To właśnie możliwość praktycznej realizacji tej wizji z wykorzystaniem fachowej wiedzy i technologii firmy Lectra sprawiła, że stała się ona naturalnym partnerem do długoterminowej współpracy.
Partnerstwo z firmą Lectra – zmiana reguł gry
Już na wczesnych etapach stało się oczywiste, że pomyślna współpraca między firmami Polipol i Lectra zależeć będzie od pomyślnej realizacji przełomowego projektu. Oba przedsiębiorstwa mają taką samą wizję i zasady funkcjonowania na rynku, tj.: dążenie do pozycji lidera technologicznego, dbałość o wysoki poziom fachowej wiedzy i innowacyjności oraz nowatorskie podejście do współpracy. skala projektu także stanowiła istotne wyzwanie. Lectra musiała nie tylko zapewnić najnowocześniejszą technologię, ale też dopracować i wdrożyć ją w obrębie wielu różnych procesów.
Po serii warsztatów specjaliści z firmy Polipol oraz eksperci z Lectra tworzyli już jeden zespół. Lectra okazała się o wiele lepsza od konkurencji, oferując przejrzyste dla obu stron podejście koncentrujące się przede wszystkim na wynikach. w ramach partnerstwa z firmą Polipol wspólnym celem obu przedsiębiorstw stało się zharmonizowanie i zoptymalizowanie procesów przygotowawczych i produkcyjnych.
Wieloetapowy proces doskonalenia
Największym wkładem firmy Lectra było stworzenie w Polsce nowego centrum wiedzy o produktach ze skóry firmy Polipol. To centrum korzysta z ośmiu najnowszych krojowni Versalis i czternastu stacji do digitalizacji, dzięki czemu obejmuje pozycję lidera pod względem innowacyjności na rynku produkcji mebli tapicerowanych. Dzięki ciężkiej pracy udało się wdrożyć wieloetapowy proces doskonalenia, który pozwoli stale zwiększać wydajność i jakość cięcia skóry. To z kolei przyniosło znaczące oszczędności finansowe w obliczu szybko wzrastających cen tego materiału.
Nesting w trybie offline również dał wiele korzyści. Dzięki oddzieleniu nestingu na wielu skórach od identyfikacji wad i cięcia operatorzy mogą równolegle pracować nad kilkoma procesami, co oznacza olbrzymią oszczędność czasu i materiałów. Idealnie dopasowane planowanie, zintegrowane z systemem informatycznym firmy pozwala zoptymalizować i lepiej kontrolować przepływ procesów. Identyfikacja wad skóry dała zupełnie nowe możliwości zarządzania danymi. Szczegółowe dane nie tylko usprawniły współpracę z dostawcami, ale dały też podstawy do analizy procesów produkcji. kluczowe wskaźniki efektywności i ocena statystyczna wykazały znaczący wzrost wydajności i redukcję przestojów. Ocenę jakości poszczególnych skór i dostawców można teraz mieć przed rozpoczęciem produkcji i cięcia, przewidując i rozwiązując wszelkie potencjalne problemy. Aby zaspokoić popyt na z coraz bardziej skomplikowane modele i zarządzać dużą różnorodnością produktów niezbędna jest elastyczność procesów produkcyjnych i danych. Konsumenci oczekują coraz krótszych terminów dostaw i odpowiedniej jakości, co wiąże się z koniecznością zachowania elastyczności i odpowiedniego tempa produkcji.
- 1
- 2
- Następna »
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!