REKLAMA

Ikony Sitag. Spór o autentyczność projektowania

uk | 02 cze 2015 08:52 0
Organizatorem panelu dyskusyjnego nt. autentyczności projektów jest m.in. firma Sitag Formy Siedzenia, jednocześnie organizator kampanii \

Od 12 do 15 maja, w Warszawie, Krakowie, Sopocie i Wrocławiu odbyły się panele dyskusyjne "Kopia czy inspiracja. Spór o autentyczność projektowania to, według filozofów z Uniwersytetu Stanforda, jedno z dziesięciu najważniejszych zagadnień filozofii XXI wieku.

Organizatorem paneli dyskusyjnych była m.in. firma Sitag Formy Siedzenia, jednocześnie organizator kampanii "Ikony Sitag".

W panelu dyskusyjnym wzięły udział: Zuzanna Skalska, znana specjalistka od analizy i prognozowania trendów oraz Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy Sitag i pomysłodawczyni projektu "Ikony Sitag".

Anna Vonhausen, dyrektor kreatywna firmy Sitag i pomysłodawczyni projektu "Ikony Sitag" podkreśla: Poprzez projekt „Ikony Sitag” nasza firma chce wzbudzić refleksję na temat tego, ile wysiłku wymaga autentyczny design oraz jak głęboko emocjonalnie jest osadzony.

Podczas panelu dyskusyjnego nie zabrakło również architektów: Ewy Kuryłowicz, Grzegorza Stiasnego, Krzysztofa Ingardena, Marka Dunikowskiego, Wojciecha Targowskiego, Zbigniewa Reszki, Zbigniewa Maćków oraz Antoniego Domicza. Pojawili się też architekci wnętrz: Szymon Hornowski, Jan Sikora oraz Łukasz Kabarowski. 

Jakie problemy poruszono podczas spotkania? Oto niektóre z nich: czy w świecie masowego mieszania się informacji można jeszcze wskazać, do kogo należy pomysł? Czy zagraża to oryginalności, która przestaje być wyznacznikiem jakości w architekturze i designie?

Waga sporu o autentyczność projektów narasta wraz z coraz łatwiejszym dostępem do informacji oraz rozwojem społeczeństwa sieciowego.

Jednym z ostatnich przykładów jest konkurs na projekt Mauzoleum ofiar Zbrodni Komunistycznych na Powązkach. Okazało się, że projekt wybrany przez jury jest kopią i wyniki konkursu musiały zostać odwołane. 

Podkreślano, że ikony designu i architektury zawsze wyprzedzają czas, w którym powstają. Natomiast powielanie powszechnie stosowanych rozwiązań nie ma w sobie takiego pierwiastka oryginalności i jest działaniem krótkowzrocznym. Skutkuje to tym, że rywalizacja rynkowa rozgrywa się tylko w sferze ceny.

A taki rodzaj konkurencji ma swoje oczywiste granice. Umiejętność podjęcia ryzyka i wprowadzenie nowości to jest to, co odróżnia lidera od ulepszacza – tłumaczy Zuzanna Skalska.

 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.