REKLAMA

IV Forum Dobrego Designu - zobacz, co się działo

Redakcja Dobrzemieszkaj.pl | 12 gru 2016 18:05 0

40 prelegentów, 20 debat, wykładów i prezentacji, ponad 800 uczestników, uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie Dobry Design – 7 grudnia odbyła się IV edycja wyjątkowego spotkania dla wszystkich, którzy kochają design.

Czy design powinien zmierzać w stronę elitarności czy masowości? Czy dobry design musi być drogi? Czy tani może być dobry? Co jest potrzebne do wykreowania produktu odnoszącego globalny sukces? Potężna firma z ogromnym budżetem i rozpędzoną machiną marketingową czy genialny projektant? Młody, polski, rasowy. Czy rynek jest gotowy na design znad Wisły? To tylko niektóre z tematów dyskusji i debat Forum Dobrego Designu. Czwarta edycja spotkania architektów, projektantów wnętrz, designerów, producentów i dystrybutorów - już za nami. Tegoroczne Forum Dobrego Designu odbyło się w Warszawie, w Centrum Konferencyjnym Muranów w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.

Każdy z nas potrzebuje designu
Forum Dobrego Designu otworzył wykład gościa specjalnego – Henrika Pedersena, jednego z najbardziej uznanych duńskich designerów, od wielu lat współpracującego z marką BoConcept. Projektant mówił o źródłach swoich inspiracji i postrzeganiu roli designu w szybko zmieniającym się świecie. - Jako designer pracuję 24 godziny na dobę - mówił Henrik Peredsen. - W designie chodzi o proces tworzenia. Nie o projektanta jako takiego, lecz o to, aby zacząć od pomysłu, i zrealizować ten pomysł w procesie twórczym.

Podczas sesji inauguracyjnej, moderowanej przez znaną dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną, Urszulę Chincz, uczestnicy dyskutowali między innymi o roli designu w dzisiejszym świecie. Na pytanie, czy jest on odzwierciedleniem świata dookoła nas, czy może świat ten kreuje, próbowali odpowiedzieć: designerzy - Izabela Bołoz, Jan Kochański, Maja Ganszyniec, Bartosz Piotrowski, szef zespołu wzornictwa w bydgoskiej PESA oraz Rafał Domaradzki, dyrektor rozwoju wzornictwa w Ceramice Paradyż.

Z wizją designu jako procesu elitarnego rozprawił się przedstawiciel skandynawskiego wzornictwa, Henrik Pedersen:
- Design zdecydowanie jest dla każdego. Wszyscy używany go na co dzień - wystarczy popatrzeć na smartfony, z których korzystamy, na produkty IKEA. Spójrzcie tylko, co ta firma jest w stanie osiągnąć w przystępnych przedziałach cenowych. Czym tak naprawdę jest dobry design? Wzornictwo skierowane do mas wciąż musi być funkcjonalne, dobrze wyglądać - to ciężka praca.

ZOBACZ CAŁY ARTYKUŁ ORAZ ZDJĘCIA

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.