REKLAMA

Jak projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii?

Redakcja Propertydesign.pl | 06 marz 2017 10:07 0

W Polsce jest ich 9 mln. Mają od 20 do 35 lat. Nie rozstają się z iphone'ami, a życie prywatne łączą z zawodowym. Są wyzwaniem, bo ich gusta trudno przewidzieć. Jak zatem projektować dla pokolenia nowoczesnych technologii? O tym rozmawialiśmy podczas 4 Design Days.

Wstępem do dyskusji była prezentacja Wojciecha Gepnera, Public Relations Manager, Echo Investment SA, o tym jak tworzyć przestrzeń dla kreatywnych. - Millenialsi oczekują trzech prostych rzeczy. Nazwano to regułą 3T: Technologia, Talent, Tolerancja – wskazał Gepner.

Czym wyróżnia się jeszcze to młode pokolenie? - U millenialsów dominują dwie główne cechy: skłonności narcystyczne i pewna... roszczeniowość - wskazał Sebastian Rączkowski, dyrektor zarządzający CitySpace.

Jakim zatem wyzwaniem są millenialsi dla biznesu? - Najtrudniejszym aspektem jest nieokreśloność i brak tradycyjnych zasad biznesowych, czyli nieumiejętność stawiania precyzyjnych warunków – stwierdził Marek Mielnicki, współwłaściciel, Boxme Steel Tailors.

Jaki jest tego efekt? Jak zauważył Maciej Zawlik, Area Sales Manager, Grohe Polska, w ostatnim czasie cykl życia produktów skrócił się z 7 do 2 lat. - W każdej kategorii produktów staramy się przygotować coś specjalnego dla młodych ludzi, którzy żyją szybko, oczekując czegoś oryginalnego i kreatywnego. Ich potrzeby zmieniają się cały czas i musimy na nie za każdym razem szybko odpowiedzieć – podkreślał Zawlik.

- Wyzwania, jakie przynoszą ze sobą millenialsi, są fantastyczne, dzięki temu nasz produkt będzie bardziej atrakcyjny. Millenialsi zmieniają reguły gry nie tylko na rynku nieruchomościowym – stwierdził Rączkowski.

Biuro dla millenialsa. Naszpikowane technologią i…

Już niedługo millenialsi będą stanowić większość na rynku pracy.  Jaki wpływ mają na projektowanie przestrzeni biurowej? Jak zaprojektować „idealne” biuro dla młodego pokolenia? Prelegenci zwracają uwagę, że przestrzeń ta musi być pełna technologii.

- Biuro, które ma zainspirować millenialsów, musi być pełne nowoczesnych technologii: tzw. internet rzeczy, big data, technologia wirtualnej rzeczywistości, wszelkie aplikacji itd. - to musi być w biurze – wskazała  Karolina Manikowska, dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl.

Tzw. internet rzeczy (Internet of Things) to trend wyjątkowo silny w dzisiejszych czasach. Przebojem wdziera się też do polskich biur. I tak za pomocą swoich smartfonów millenialsi będą mogli sterować nawet… krzesłem. Grupa Nowy Styl stworzyła rozwiązanie dla smart offices - inteligentne krzesło naszpikowane najnowszą technologią. - Krzesło zmobilizuje pracowników, aby siedzieć poprawnie, skoryguje postawę i przypomni o ruchu – zdradziła Manikowska i dodała, że millenialsi dbają o zdrowie. - To pierwsze pokolenie, które ma świadomość, że będzie pracować prawie do ostatniego dnia swojego życia – dlatego kwestie zdrowotne są dla nich bardzo ważne – stwierdziła.

… pełne wyzwań

Przestrzenie do pracy przeszły w ostatnim czasie nie tyle ewolucję, co prawdziwą rewolucję. Obecnie dużo się mówi o humanizacji biura. O tym, że ma służyć człowiekowi. W opinii Manikowskiej, to nie pracownik dopasowuje się do biura, ale biuro kształtowane jest pod pracownika.

1 komentarz. Skomentuj!