REKLAMA

Kreatywna przestrzeń publiczna kontra tradycyjne biuro

Redakcja Propertydesign.pl | 29 marz 2017 19:07 0
048388_r0_1140.jpg

Blisko 14 tysięcy nowych biur coworkingowych i 1,8 miliona użytkowników. Tak wyglądają prognozy na przyszły rok według "2017 Global Coworking Survey". Obserwujemy pogłębiające się „odmiejscowienie” rynku biurowego.

To efekt wdrażania przez firmy nowego modelu organizacji i kultury pracy, a także stale rosnącej liczby freelancerów. Pokolenia ludzi, którzy pracują na własny rachunek czy generacja „Slashies” – osób nieograniczających się do jednego zawodu, pasji lub zainteresowań. To dzisiejsza rzeczywistość, z którą muszą się zmierzyć przedsiębiorcy oraz instytucje. W odpowiedzi, powstają kreatywne przestrzenie wspólne, tzw. Hoffice czy kawiarnie i hotele biurowe. Czy takie rozwiązania zagrażają tradycyjnym stanowiskom pracy?

Według prognoz Future of Jobs, w 2020 roku kreatywność będzie trzecią, najbardziej pożądaną u pracowników, umiejętnością. Obok kompleksowego rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia to najcenniejsza kompetencja przyszłości. Twórczemu myśleniu sprzyja innowacyjny model pracy oraz inspirujące i funkcjonalne otoczenie. Przygotowanie miejsc w przestrzeni office, które wspierają kreatywność zyskało na popularności, a ich pozytywny wpływ na użytkowników spowodował, że zaczęły powstawać także w siedzibach firm spoza branży kreatywnej. Wymagania nowego pokolenia coraz częściej wykraczają jednak poza ramy standardowego biura. Igreki sprawnie korzystają z dobrodziejstw nowych technologii, umożliwiających m.in. dużą mobilność. Co więcej, są znacznie mniej przywiązani do stałego etatu, który dotychczas był doceniany ze względu na poczucie stabilności i bezpieczeństwa.

Przeczytaj cały artykuł na temat kreatywnej przestrzeni publicznej

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.