REKLAMA

Krzesło biurowe niejedną ma formę - relacja z sesji 4 Design Days

Redakcja Propertydesign.pl | 06 marz 2017 16:05 0
Forum Branży Meblowej, „Krzesło biurowe niejedną ma formę”. Fot. PTWP

O koncepcjach nowoczesnych biur i sposobach ich aranżacji rozmawiali uczestnicy panelu zatytułowanego „Krzesło biurowe niejedną ma formę”, które odbyło się w Katowicach 16 lutego br. w ramach „Forum Branży Meblowej”. Było ono jednym z wydarzeń towarzyszących „4 Design Days”.

Uczestnicy spotkania dużo miejsca poświęcili ewolucji koncepcji współczesnego biura i zmianom, które dokonały się w jego aranżacji na przestrzeni ostatnich lat. Wskazywali, że najnowsze trendy, takie jak rosnąca mobilność pracowników, idee hot deskingu, home office i smart workingu, określają współczesne miejsce pracy.

Myśląc o nowoczesnym biurze, powinniśmy przede wszystkim myśleć o nim z perspektywy organizacji pracy. Samo wyposażenie go w meble jest już etapem końcowym – przekonywał Janusz Mikołajczyk, prezes Mikomax Smart Office.

Marek Chojnacki, konsultant naukowy firmy Bejot, podkreślał, że trendem w projektowaniu przestrzeni biurowej, który cieszy się obecnie rosnącym zainteresowaniem, jest biofilia, czyli potrzeba powrotu do bliskiej relacji z naturą.

Z kolei Mariusz Kaczorowski, reprezentujący firmę Kloeber, wskazywał na prymat efektowności jako głównego czynnika determinującego sposób wyposażenia przestrzeni biurowej. Każde zastosowane w biurze rozwiązanie ma sprawiać, że będzie się w nim po prostu lepiej pracowało – podkreślał.

A Leszek Romanowski, business development manager EMEA Grupy Nowy Styl, dodawał: Samo miejsce pracy kojarzone z wielogodzinnym siedzeniem zostało zastąpione biurkiem z wygodną regulacją wysokości umożliwiającą naprzemienną pracę na siedząco lub stojąco. 

To wszystko sprawia, że producenci i projektanci mebli stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Jednocześnie zmiana koncepcji aranżacji biur sprawiła, że rośnie rola designu. Wielu polskich producentów nawiązuje współpracę ze znanymi projektantami, często zagranicznymi.

Na rolę designu w kreowaniu biurowej przestrzeni podczas rozmowy zwróciła uwagę projektantka, Jadwiga Husarska-Sobina. Jej zdaniem, zmienia się nie tylko design biur, ale także domowych przestrzeni przeznaczonych do pracy.

Zauważmy, że nasze biura zaczynają upodabniać się do wnętrz mieszkalnych, a mieszkania, za sprawą urządzeń mobilnych i innego trybu pracy, do biur. Musi to zostać uwzględnione przez projektanta – mówiła.

Przy tej okazji Mariusz Kaczorowski przypominał o konieczności zachowania równowagi między designem a funkcjonalnością.

Uczestnicy dyskusji byli zgodni, że aranżacja współczesnego biura wymaga stosowania rozwiązań systemowych, poczynając od ergonomicznego fotela i biurka, poprzez produkty zapewniające odpowiednią akustykę, a na właściwie zaprojektowanym oświetleniu kończąc. Tylko w ten sposób przełoży się ona na wzrost efektywności zawodowej pracowników.

W dyskusji wzięli udział: Marek Chojnacki (konsultant naukowy firmy Bejot), Jadwiga Husarska-Sobina (projektantka współpracująca z firmą Paged), Mariusz Kaczorowski (dyrektor handlowy w Polsce firmy Kloeber), Janusz Mikołajczyk (prezes zarządu Mikomax Smart Office) oraz Leszek Romanowski (business development manager Grupy Nowy Styl).

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.