REKLAMA

Lifestyle: sztuka społecznie otwarta

Źródło: GalleryStore.pl | 10 lis 2014 09:30 0

Czasy, w których dostęp do sztuki mieli tylko nieliczni, bezpowrotnie mijają. Rozwój najnowszych technologii diametralnie zmienia podejście do sztuki sprawiając, że otwiera się ona na coraz szersze grono odbiorców. Efekt? Autorskie obrazy coraz częściej zastępują na ścianach polskich domów powielane w milionowych nakładach grafiki z sieciowych sklepów wnętrzarskich. Oryginał wygrywa z kopią, a pomaga mu w tym internet.

Termin „kolekcjoner” niezmiennie przywodzi raczej na myśl życiorysy ekscentrycznych mecenasów sztuki. Tymczasem dziś jest to tylko stereotyp, a świata sztuki może dotknąć każdy, kto ma dostęp do sieci. Dziś oryginalny obraz można kupić w e-galerii i zacząć własną przygodę z kolekcjonowaniem sztuki, nawet jeśli nie kosztował milionów. O tym, że w sztukę inwestują nie tylko zamożni ludzie, ale również klasa średnia, świadczą wyniki sprzedaży na światowym rynku. 

Aktualnie w GalleryStore.pl znaleźć można 6500 prac ponad 400 artystów. Jak wielką powierzchnię musiałaby zajmować galeria sztuki chcąca pomieścić fizycznie tyle prac w swoim wnętrzu? Dla przykładu w National Gallery w Londynie o powierzchni 47 tys. mkw mieszczą się zbiory 2300 dzieł, czyli niemal trzykrotnie mniejsze.

Skala działalności wirtualnej galerii umożliwia również sprzedaż dzieł sztuki na preferencyjnych warunkach. Statystycznie, obrazy wystawiane w e-galerii są o 30-50 proc. tańsze od tych w galeriach stacjonarnych.

Coraz więcej Polaków traktuje obrazy jako oryginalny element wystroju wnętrza, ponieważ można je nabyć w budżecie zbliżonym do masowo sprzedawanych grafik i ilustracji. Oryginalne dzieła sztuki podkreślają status społeczny i świadczą o właścicielu.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.