REKLAMA

Nie tylko produkt i cena się liczą – o marketingu dla architektów

ak | 12 sty 2015 15:08 0

Każda branża ma swoje specyficzne wymagania dotyczące budowania relacji z klientami. Jak dbać o wizerunek firmy oraz skutecznie zabiegać o nowe zlecenia w branży architektonicznej oraz wykonawczej radzi w swojej książce Maciej Matczak.

Jak podkreśla autor – tworzenie sprofilowanych poradników dla konkretnych branż staje się coraz bardziej popularne. Takie publikacje ma np. sektor motoryzacyjny. Stąd zrodził się pomysł stworzenia poradnika dla firm wykonawczych (w tym dla biur projektowych i architektonicznych) w branży remontowej. Efektem tego jest książka „Marketing usług i obsługa klienta w branży wykończeniowej. Podręcznik dla firm remontowych, handlowo-usługowych i architektów wnętrz”.

W książce mowa jest o kilku składnikach oferty firmy usługowej, o których czasami się zapomina. Nie tylko produkt i cena, na które najczęściej zwraca się uwagę, się liczą. O niektórych, takich jak rola personelu, bardzo często się zapomina w praktyce, a o innych, takich jak tzw. dowody materialne, usługodawcy nawet niekiedy w ogóle nie wiedzą.

Publikacja jest podzielona na cztery części. Można w niej przeczytać o roli komunikowania korzyści, często źle rozumianych przez przedsiębiorców, o konieczności edukacji klienta, a również o tym, w jaki sposób użytkownicy usług postrzegają jakość i co jest dla nich w niej podstawowe, najważniejsze. Także o budowaniu wizerunku lokalnej firmy, o podstawowych działaniach cenowych w usługach i o lojalności klientów.

Osobna część poświęcona jest różnym aspektom komunikacji czy też inaczej mówiąc, budowaniu komunikatu, który trafia do klienta. Tutaj można znaleźć opis kolejnych etapów wykonywania usługi, od umówienia aż po kontakty posprzedażne. Krótko opisane są różne typy klienta i podstawy wywierania wpływu. Szerzej poruszony jest temat narzędzi promocyjnych – promocji sprzedaży, marketingu bezpośredniego i specyfiki reklamy usług w lokalnych mass mediach.

Oprócz informacji nt. tych elementów „tradycyjnego” marketingu usług, w książce opisane są też podstawy marketingu internetowego oraz elementy odpowiedzialności prawnej usługodawcy wobec klienta (konsumenta oraz przedsiębiorcy). Kilka rozdziałów mówi o metodach pomiaru działań marketingowych.

Autor podkreśla, że książka jest przeznaczona przede wszystkim dla właścicieli oraz pracowników zajmujących się usługami związanymi z remontami i wykończeniem wnętrz. Publikacja swoją specyfikacją trafia więc w potrzeby takich odbiorców jak architekci i projektanci – słowem dla tych przedsiębiorców, dla których sama usługa oraz proces obsługi, w tym przygotowanie oraz wykonanie projektu zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta oraz na czas, są kluczowe. Książka może być interesująca również dla inżynierów i studentów oraz osób mających w inny sposób styczność z usługami wykończeniowymi.

Książkę dostępna jest na stronie wydawcy usługowy.biz. Dla Czytelników mamy rabat na książkę zakupioną na www.usługowy.biz: 20% do końca lutego 2015; należy w formularzu zamówienia wpisać w odpowiednie pole kod rabatowy: 20luty15

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!