REKLAMA

Pałac w Cieleśnicy przeszedł renowację

ps | 13 lip 2015 14:49 0

Podczas odnawiania dziewiętnastowiecznego pałacu w Cieleśnicy projektu Antonio Corazzi'ego dołożono wiele starań, by zachować jego formę z lat 20. XX wieku. Dbałość o szczegóły widać w wystroju pokoi z elementami modernizmu i art deco.

Remont pałacu rozpoczęto od fundamentów. Następnie prace przeniosły się na stropy, dach i stolarkę. Zadbano także o architektoniczne detale. Ogromnym wyzwaniem było układanie podłóg drewnianych. Prace nad nimi trwały ponad 7 miesięcy. 

W każdym z pałacowych pomieszczeń jest inna podłoga. W salonie głównym przygotowano ją na podstawie szczątków oryginalnego parkietu z bardzo drobnych elementów. W jego wzorze znalazły się m. in. dwunastoramienne gwiazdy wielkości 10-12 cm ze szlachetnego, twardego drewna egzotycznego o nazwie Amazakoue. W reprezentatywnym pokoju złotym parkiet wykonany jest z dębu i elementów mahoniu. 

 

  • 300 m2 parkietu

    Andrzej Adamiec, mistrz parkieciarski, właściciel firmy Parkiet Serwis 

    Wchodząc do obiektu zastaliśmy ślepą podłogę z deski sosnowej, w części starą i z fragmentami położonymi na nowo. Najpierw położyliśmy płytę OSB i przykręciliśmy ją do ślepej podłogi. Płyta była szlifowana, a ponieważ użyliśmy kleju UZIN MK 73 nie wymagała gruntowania. Produkt ten może być stosowany na wszystkich podłożach o dobrej wytrzymałości zarówno w budownictwie mieszkaniowym, jak i obiektach użyteczności publicznej. To gotowy do użycia tradycyjny klej jednoskładnikowy, który charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami podczas obróbki i idealnymi właściwościami po związaniu. UZIN MK 73 bardzo łatwo się rozprowadza, jest dobrze wypełniający i szybkowiążący. Umożliwia bardzo szerokie zastosowanie. Doskonale nadaje się do mozaiki parkietowej, parkietu tradycyjnego, lamelowego i parkietu gotowego. 

    W Cieleśnicy ułożyliśmy ok. 300 m2 parkietów. Najwięcej czasu zajmowało robienie bordiur, które były konsultowane z architektem i inwestorami. Znaczna część procesu produkcyjnego musiała być wykonywana ręcznie. Wiele wiedzy, doświadczenia i precyzji wymagał zaledwie 60-metrowy hall główny z uwagi na nieregularny, eliptyczny kształt. Musieliśmy stworzyć narzędzia, dzięki którym dopasowaliśmy proste klepki do projektu. Każdy element był inny. Nie było więc mowy o przygotowaniu serii.

 

 

 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!