REKLAMA

Pałac w Cieleśnicy przeszedł renowację

ps | 13 lip 2015 14:49 0

Podczas odnawiania dziewiętnastowiecznego pałacu w Cieleśnicy projektu Antonio Corazzi'ego dołożono wiele starań, by zachować jego formę z lat 20. XX wieku. Dbałość o szczegóły widać w wystroju pokoi z elementami modernizmu i art deco.

Remont pałacu rozpoczęto od fundamentów. Następnie prace przeniosły się na stropy, dach i stolarkę. Zadbano także o architektoniczne detale. Ogromnym wyzwaniem było układanie podłóg drewnianych. Prace nad nimi trwały ponad 7 miesięcy. 

W każdym z pałacowych pomieszczeń jest inna podłoga. W salonie głównym przygotowano ją na podstawie szczątków oryginalnego parkietu z bardzo drobnych elementów. W jego wzorze znalazły się m. in. dwunastoramienne gwiazdy wielkości 10-12 cm ze szlachetnego, twardego drewna egzotycznego o nazwie Amazakoue. W reprezentatywnym pokoju złotym parkiet wykonany jest z dębu i elementów mahoniu. 

 

  • 300 m2 parkietu

    Andrzej Adamiec, mistrz parkieciarski, właściciel firmy Parkiet Serwis 

    Wchodząc do obiektu zastaliśmy ślepą podłogę z deski sosnowej, w części starą i z fragmentami położonymi na nowo. Najpierw położyliśmy płytę OSB i przykręciliśmy ją do ślepej podłogi. Płyta była szlifowana, a ponieważ użyliśmy kleju UZIN MK 73 nie wymagała gruntowania. Produkt ten może być stosowany na wszystkich podłożach o dobrej wytrzymałości zarówno w budownictwie mieszkaniowym, jak i obiektach użyteczności publicznej. To gotowy do użycia tradycyjny klej jednoskładnikowy, który charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami podczas obróbki i idealnymi właściwościami po związaniu. UZIN MK 73 bardzo łatwo się rozprowadza, jest dobrze wypełniający i szybkowiążący. Umożliwia bardzo szerokie zastosowanie. Doskonale nadaje się do mozaiki parkietowej, parkietu tradycyjnego, lamelowego i parkietu gotowego. 

    W Cieleśnicy ułożyliśmy ok. 300 m2 parkietów. Najwięcej czasu zajmowało robienie bordiur, które były konsultowane z architektem i inwestorami. Znaczna część procesu produkcyjnego musiała być wykonywana ręcznie. Wiele wiedzy, doświadczenia i precyzji wymagał zaledwie 60-metrowy hall główny z uwagi na nieregularny, eliptyczny kształt. Musieliśmy stworzyć narzędzia, dzięki którym dopasowaliśmy proste klepki do projektu. Każdy element był inny. Nie było więc mowy o przygotowaniu serii.

 

 

 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.