REKLAMA

Polacy o wystroju swoich mieszkań w badaniu TNS

ps | 25 maj 2016 09:08 0

Wraz z nadejściem wiosny przychodzi ochota nie tylko na zmianę garderoby, ale jak się okazuje, również szafy. Według najnowszych badań przeprowadzonych pod koniec kwietnia br. przez TNS Polska na zlecenie Black Red White, niemal 40% Polaków chciałoby często lub bardzo często zmienić coś w swoim domu. Jak wyglądają pozostałe wyniki?

Aż 90% Polaków przywiązuje dużą wagę do wyglądu domowych wnętrz, co wydaje się bardzo pozytywną cechą, gdyż jako naród możemy zasłynąć nie tylko z pracowitości i pięknych kobiet, ale jak się okazuje również zamiłowania do estetyki. Dla 45% ankietowanych salon jest najważniejszym pomieszczeniem w domu i stanowi on odzwierciedlenie naszych osobowości, wręcz wizytówkę. To właśnie ten pokój Polacy najchętniej poddaliby metamorfozie – deklaruje tak 33% badanych.

Gotowi na zmiany

Według badań, ponad połowa z nas w pierwszej kolejności chciałaby wymienić w swoich domach meble oraz kolory ścian. A co jest dla nas największą motywacją do wprowadzania częstych zmian oprócz zużycia obecnych mebli? Okazuje się, że podejmujemy takie decyzje pod wpływem nowych trendów oraz inspiracji zaczerpniętych z czasopism oraz mediów poświęconych tematyce wnętrzarskiej. W ciągu najbliższego półrocza niemal jedna czwarta z nas (23%) planuje odświeżenie jednego pomieszczenia w swoim domu. Co piąty Polak zamierza kupić dodatki i artykuły dekoracyjne, a co dziewiąty dokupi meble. Jest to dobrą nowiną dla branży meblarskiej oraz dekoratorów wnętrz i architektów. Widać bowiem, że Polacy są gotowi na zmiany własnych M i niebawem ruszy fala remontów.

  • Magdalena Mirkowicz, autorka bloga wnętrzarskiego My Pink Plum!

     

    Nie jest łatwym zadaniem piękne urządzenie swojego mieszkania. Najlepiej jest, kiedy kierujemy się własnym gustem, wspomagając się modnymi obecnie trendami, ale bywa, że to portfel dyktuje nam rozwiązania. Z przyczyn ekonomicznych, najczęściej wybieramy dwa style, nowoczesny i klasyczny. Nowoczesny styl wybierany jest przez ludzi młodych i majętnych. Jest on stosunkowo łatwy do namierzenia w sklepach i świetnie odcina się od tradycyjnych, rodzinnych wnętrz. Na klasyczny styl najczęściej decydują się ludzie starsi, przyzwyczajeni do już sprawdzonych rozwiązań. Style prowansalski i skandynawski, tak kochane przez kobiety, też często znajdują się w polskich domach. Polki kochają delikatne, ale charakterystyczne i piękne wzornictwo, formy i materiały. 

Potrzeba piękna i prostoty

Aranżacja mieszkania jest dla większości Polaków sposobem na stworzenie własnego miejsca, natomiast co czwarty badany uważa to za element, który ułatwia codzienne życie. Również, co czwarty z respondentów traktuje wystrój domu jako sposób na wyrażenie swojej osobowości. Polacy bardzo cenią wygląd wnętrz swoich mieszkań i domów, deklarują zamiłowanie do piękna i chcą mieć istotny wpływ na to, jak wygląda ich otoczenie. – mówi Agnieszka Sikorska, Menedżer ds. Aranżacji Wnętrz, Black Red White. Wyniki badań TNS Polska pokazują, że Polacy cenią prosty wystrój wnętrz. Największe uznanie wśród respondentów zdobył styl nowoczesny i styl klasyczny. Styl nowoczesny wybierany jest częściej przez ludzi młodych i lepiej sytuowanych, natomiast stylistykę klasyczną preferują osoby starsze. Najchętniej wybieramy meble w odcieniu jasnego drewna. Prawie 20% badanych zaaranżowałoby salon meblami w kolorze brązowym. Jednak kolorystyka nie jest czynnikiem najważniejszym w procesie zakupowym.

    0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



    Klauzula informacyjna

    W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

    Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

    Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

    Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

    Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

    Zarząd Publikator Sp. z o.o.