- Rozbudowa terminala podyktowana jest przede wszystkim koniecznością zwiększenia przepustowości hali odlotów Non-Schengen, co jest konsekwencją wzrastającego ruchu lotniczego. Ten rok pod względem liczby obsłużonych pasażerów jest dla nas bardzo dobry. Zawarte porozumienia długoterminowe z naszymi przewoźnikami stanowią podstawę do prognozowania stabilnego wzrostu w kolejnych latach. Do ich realizacji niezbędne jest zapewnienie odpowiedniej przepustowości wszystkich elementów infrastruktury naszego lotniska – mówi Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin.
Pod rozbudowę przeznaczono teren przy wschodnim skrzydle istniejącego terminala (w kierunku bazy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej). W hali zlokalizowane będą m. in. poczekalnia odlotowa dedykowana dla pasażerów strefy Schengen wraz z wyjściami dla pasażerów, nowy punkt kontroli bezpieczeństwa, pomieszczenia służbowe Służby Ochrony Lotniska, Służby Celnej, Służby Granicznej, poczekalnie komercyjne, salonik „business lounge” dla pasażerów strefy Schengen, toalety i pomieszczenia techniczne.
ZOBACZ CAŁY ARTYKUŁ ORAZ ZDJĘCIA
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!