REKLAMA

Property Forum 2015: poznaliśmy przyszłość polskiego rynku nieruchomości

RZ | 01 paź 2015 10:13 0

Ponad 1200 uczestników, aż 120 prelegentów i 20 sesji tematycznych. Tak można podsumować największą debatę o przyszłości rynku nieruchomości komercyjnych, czyli piątą edycję Property Forum 2015. Konferencja odbyła się w dniach 28-29 września br. w hotelu Sheraton w Warszawie.

Przemysław Krych, prezes zarządu, Griffin Real Estate; Gilles Clavie, prezes zarządu, Orbis; Mikael Andersson, dyrektor zarządzający, IKEA Centres Polska; Arvi A. I. Luoma, Executive Director, W.P. Carey; Rune Askevold, prezes zarządu, Puro Hotels; Maciej Dyjas, partner współzarządzający, Griffin Real Estate i przewodniczący Rady Nadzorczej, Empik Media & Fashion, Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, Marriott International - to tylko część znamienitych prelegentów, jaką zgromadziła V edycja konferencji Property Forum 2015. 

Kreuje nie tylko rynek nieruchomości

Property Forum 2015 to największa konferencja, na której omawiane są kierunki rozwoju, jak i wyzwania stojące przed branżą rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i regionie. Hasłem tegorocznej edycji była E-rewolucja w branży. Podczas jej trwania prelegenci będą próbowali znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących i istotnych pytań dotyczących rozwoju rynku nieruchomości i jak już wpływa na nią cyfrowa rewolucja. Jak będą wyglądały biura przyszłości? Jak miasta zmienią się pod wpływem cyfrowej rewolucji? Na te i wiele innych pytań próbowali odpowiedzieć zaproszeni prelegenci.

Biura z  przyszłością

Podczas panelu dyskusyjnego pt. "Biura: X, Y, Z – biuro realne czy wirtualne? Wyzwania stojące przed biurem przyszłości" zaproszeni prelegenci szeroko reprezentujący branże architektoniczną, jak i deweloperską starali się wspólnie ustalić jak będą wyglądały biura za 10-15 lat. Ponadto prowadzona dyskusja dotyczyła wymagań, jakie stawiają najemcy przestrzeniom biurowym i które są dla nich najbardziej atrakcyjne.

Zaproszeni prelegenci zgodzili się, że przestrzeń biurowa będzie w pierwszej kolejności dostosowywana do wymagań każdego pojedynczego pracownika, który będzie aktywniej uczestniczył w procesie projektowania takiego wnętrza z jednego prostego powodu - to jest jego miejsce pracy i tam ma on czuć się wygodnie.

Prelegenci potwierdzili też, że koncepcje open space w takiej postaci jakiej są projektowane w Polsce nie spełniają oczekiwań pracowników i nie sprzyjają produktywnej pracy, gdyż jest w nich zbyt głośno. Odpowiedzią na te wymagania jest tworzenie focus rooms, czyli przestrzeni, w których pracownicy mogą się wyciszyć.

Biuro to także miejsce spotkań, kreatywnych spotkań, burzy mózgów, gdzie powstają nowe, innowacyjne pomysły i rozwiązania. Dlatego też biurze przyszłości nie będzie miejsca na szablonowe i oklepane aranżacje wnętrz. Każdy, możliwy jego element będzie indywidualnie zaprojektowany i tym samym niepowtarzalny, co będzie tworzyć kreatywną atmosferę do kreatywnej pracy. 

"Smart city" po Polsku

Z kolei podczas debaty na temat  pt. "Tereny inwestycyjne: Inteligentne miasta kuszą inwestorów" prelegenci próbowali odpowiedzieć na pytanie czym jest inteligentne miasto z punktu widzenia zarządzających infrastrukturą miejską oraz czy ta idea przyciąga inwestorów?

Co ciekawe, prelegenci podkreślali, że w 74% miast stara się lub wykorzystuje dofinansowanie z Funduszy Europejskich do wdrażania projektów "Smart City".

W rozumieniu samorządów jak i inwestorów nieruchomości komercyjnych idea inteligentnego miasta jest postrzegana bardziej w skali makro. Oznacza to, że zwracają oni szczególną uwagę na to czy dane miasto wdraża nowe technologie pozwalające inteligentnie zarządzać nieruchomościami i infrastrukturą miejską tzn. sterować inteligentnie infrastrukturą kolejową i drogową, oświetleniem miejskim i czytelnym wyświetlaniem informacji itd.

Organizatorem wydarzenia była redakcja portalu propertynews.pl wraz z wydawcą, Grupą PTWP.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.