REKLAMA

"Start-it-up! Tak się robi design!" - dyskusja na Forum Dobrego Designu

Redakcja Dobrzemieszkaj.pl | 08 gru 2016 19:14 0

Na IV Forum Dobrego Designu odbyła się wyjątkowo interesująca sesja poświęcona start-upom. Szeroko omówiono najbardziej spektakularne sukcesy młodych polskich firm.

Jednym z najważniejszych tematów poruszanych w czasie Forum Dobrego Designu 2016 był start-upy w oparciu o design. Uczestnicy tej sesji zastanawiali się wspólnie, jak stworzyć dobry start-up, jak korzystać z różnorodnych możliwości finansowania dostępnych w Polsce i zagranicą.

Również założyciele polskich start-upów, które odniosły międzynarodowy sukces opowiedzieli o swoich doświadczeniach w tworzeniu innowacyjnych pomysłów i przedsiębiorstw.

O start-upie, który osiągnął już teraz międzynarodowy sukces opowiedział między innymi Mikołaj Molenda, jeden z założycieli innowacyjnej firmy meblarskiej Tylko. Zaznaczył, że: żadna innowacja nie bierze się z samej idei. Innowacje powstają, gdy udaje się nam prawidłowo zidentyfikować problem i umiejętnie spojrzeć na niego z wielu perspektywy, z uwzględnieniem różnych dziedzin wiedzy i życia. Z punktu widzenia wyboru klienta design jest dziś bardzo ważny. Bo to ten aspekt decyduje o funkcjonalności i jakości produktu. Mało kto wybiera dziś produkty bez zwracania uwagi na te aspekty.

ZOBACZ CAŁĄ GALERIĘ ZDJĘĆ

Marcin Januchta, Kierownik Działu Promocji i PR opowiedział o rozwiązaniach i ofercie, jaką dla startupów związanych z projektowaniem ma Kielecki Park Technologiczny. Centrum Kompetencji Fashion Design to miejsce domyślnie stworzone dla branży modowej. Ale konstrukcja jego oferty i dostępna baza zawiera wszystko to, czego młodzi przedsiębiorcy z branży projektowej potrzebują, by realizować swoje projekty. Tam otrzymają niezbędne wsparcie w zakresie procesów projektowych. Platforma Startowa TechnoparkBiznesHub to projekt realizowany w kilku miejscach w Polsce, w tym w Kielcach. Ich ideą jest znajdowanie i wspieranie w rozwoju młodych, do 35. roku życia, twórców, którzy mają innowacyjne przynajmniej na skalę Polski projekty.

Z kolei Dariusz Żuk, prezes Business Link Poland zaznaczył, że: idealny start-up musi mieć rozwinięte trzy kompetencje: designerską, technologiczną i marketingową. Najlepiej gdy założyciele projektu są w stanie odpowiadać za te trzy sfery, bo one decydują o sukcesie przedsięwzięcia. Dziś nikt, kto tworzy nowe rozwiązania, nie myśli przecież, by tworzyć produkt brzydki.

Design nie jest też pomijany w projektach unijnych, o czym wspomniał Marcin Januchta, zaznaczając: W procesie inkubacji, twórcy start-upów mogą liczyć na wsparcie w zakresie designu – pomagamy znaleźć osoby, które mogą zadbać o tę sferę projektu.

 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!