Główną część programu wrocławskiego Studia Dobrych Rozwiązań stanowiły prezentacje przygotowane przez partnerów wydarzenia. Tym razem było ich aż czternastu, w tym trzech partnerów głównych: Ceramika Paradyż, Cerrad i Cersanit. Pozostałe firmy obecne we Wrocławiu to: Aurora Technika Świetlna, Besco, CAD Projekt, Dekoria, Fargotex, Finishparkiet, Metalland, Mochnik, New Trendy, SFA oraz Rejs. Dzięki nim można było poznać najnowsze rozwiązania wykorzystywane w aranżacji wnętrz zarówno mieszkalnych, jak i komercyjnych. Dopełnieniem prezentacji były stoiska przygotowane przez partnerów Studia Dobrych Rozwiązań. Dały one możliwość bezpośredniego poznania omawianych materiałów i technologii, a także rozmowy ze specjalistami z poszczególnych branż.
Wrocławskie spotkanie zainaugurowała prezentacja firmy Cerrad. Artur Sieczka, specjalista ds. szkoleń, omówił możliwości wykorzystania wielkoformatowych płytek (160x320) w aranżacji wnętrz. Posiłkując się przykładami aranżacji, w których zastosowano produkty z serii „Big Slabs” (kolekcje „Concrete”, „Statuario” i „Marquina”), przedstawił dostępną paletę wzorów i kolorów, ale także opisał ich właściwości techniczne. W drugiej części prezentacji skupił się na materiałach inspirowanych drewnem, kamieniem, betonem i cegłą, które równie dobrze sprawdzają się we wnętrzach, jak i na zewnątrz.
Nowoczesna seria ceramiki sanitarnej „Crea” była tematem wystąpienia Piotra Wychowańca, reprezentanta firmy Cersanit. To kolekcja o niezwykłych możliwościach, składająca się z 49 różnych produktów. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii produkcyjnych cechuje się ona wysoką jakością wykonania i bezproblemowym montażem. Równocześnie zwraca uwagę wysmakowanym designem.
„Trendy? – Naturalnie” – tak została zatytułowana prezentacja przygotowana przez Piotra Stępniaka oraz Beatę Delę. Przedstawiciele Ceramiki Paradyż omówili najnowsze trendy w aranżacjach wnętrz, patrząc na nie zarówno z perspektywy makro-, jak i mikrotrendów. Pierwsze z nich bazują na obserwacji zmian społecznych i ewoluujących ludzkich potrzeb, zaś drugie skupiają się na analizie poszczególnych wzorów i ich wpływie na ludzkie otoczenie. Wśród propozycji Ceramiki Paradyż wpisujących się w najnowsze trendy aranżacyjne znalazły się między innymi kolekcje płytek „Continua+” oraz „FreeStile”.
Marta Zaraś z firmy Mochnik na przykładzie szkła stosowanego we wnętrzach szukała odpowiedzi na pytanie – czego pragną klienci. Przywołując liczne realizacje, w których wykorzystano materiały firmy Mochnik, opisała możliwości szkła lakierowanego, zespolonego i hartowanego. W swojej prezentacji sporo miejsca poświęciła również lustrom, balustradom, drzwiom i ściankom marki Glasimo oraz efektownym okładzinom z serii Colorimo.
Dużym zainteresowaniem przybyłych na spotkanie architektów i projektantów wnętrz cieszyło się wystąpienie Radosława Skowrona z firmy LTB, dotyczące możliwości, jakie dają media społecznościowe w procesie kreowania marki architekta. Omówił on wady i zalety najpopularniejszych social mediów z punktu widzenia potrzeb tej grupy zawodowej. Jego zdaniem architekt budujący swoją markę powinien korzystać przynajmniej z dwóch platform komunikacyjnych. Jednej do komunikacji z fanami oraz potencjalnymi klientami (Facebook) oraz drugiej, służącej szybkiej prezentacji swojej pracy (Instagram lub Pinterest).
O personalizacji i wymaganiach technicznych w segmencie oświetlenia architektonicznego opowiadała Katarzyna Tworek z firmy Aurora Technika Świetlna. Przedstawiła ona przykłady oświetlenia łazienkowego oraz stosowanego we wnętrzach i na zewnątrz. Uwagę zebranych w szczególności przykuły nowatorskie gipsowe kinkiety. Podczas swojego wystąpienia Katarzyna Tworek wielokrotnie podkreślała, że łazienka jest miejscem, gdzie należy pogodzić funkcjonalność z estetyką.
Metale w płynie, które mogą być aplikowane na elementach wyposażenia wnętrz i meblach, były tematem prezentacji Dariusza Szarkowskiego z firmy Metalland. Omówił on właściwości tego typu produktów, sposoby ich aplikacji, dostępną kolorystykę oraz obszary stosowania.
Bogatą ofertę ekskluzywnych podłóg drewnianych firmy Finishparkiet przybliżył Krzysztof Kopyczyński. W jego wystąpieniu znalazły się zarówno informacje na temat aspektów produkcyjnych, klasyfikacji jakościowych, jak i wzornictwa. Podkreślał on przy tym rolę wykończenia podłogi drewnianej dla jej odbioru we wnętrzu.
Do czerni stosowanej w łazience przekonywała Aleksandra Nowocień z New Trendy. Po omówieniu historii i organizacji firmy zaprezentowała jej ofertę, w której główną rolę odgrywają kabiny prysznicowe, parawany nawannowe, brodziki, odwodnienia liniowe oraz ceramika i meble łazienkowe.
Co do tego, że tkaniny tworzą wnętrze, nie miała wątpliwości Grażyna Michalska, dyrektor marki Cosmonova (Fargotex). Wśród najgorętszych trendów tkaninowych aktualnego sezonu wskazywała inspiracje naturalnymi kolorami i fakturami, a także rosnącą popularność intensywnych barw. Jej zdaniem, coraz ważniejszym kryterium wyboru tkanin staje się funkcjonalność, czego doskonałym przykładem jest linia Magic Home firmy Fargotex.
Pomporozdrabniacze firmy SFA, o których opowiadał Grzegorz Lelek, to urządzenia elektryczne, które ułatwiają rozwiązywanie problemów architektonicznych związanych z np. koniecznością przetłaczania ścieków w pionie i poziomie, potrzebą skrócenia czasu realizacji inwestycji czy stosowania zindywidualizowanych rozwiązań.
O możliwościach programu CAD Decor Pro mówił Marcin Pietrzyk z firmy CAD Projekt, która jako pierwsza na polskim rynku wprowadziła jeden program do projektowania, wyceny i wizualizacji wnętrz. Największymi jego zaletami są realistyczne wizualizacje uzyskiwane w błyskawicznym tempie oraz liczne bazy produktowe. Do tego dochodzą interaktywne panoramy 360 stopni, animacje oraz wirtualna rzeczywistość.
„We shape the water” – tak brzmiał tytuł prezentacji firmy Besco, przygotowanej przez Bożenę Maciaszek. Podkreślała ona, że jakość ma znaczenie w aranżacji łazienek, a dedykowane rozwiązania są jednym z największych wyzwań stawianych przed firmami z tej branży. Bogata oferta produktowa Besco wyrasta właśnie z chęci sprostania zróżnicowanym oczekiwaniom wielu odbiorców.
Ciekawym punktem programu wrocławskiego Studia Dobrych Rozwiązań było wystąpienie Aziralili, artystki, malarki i prekursorki Sztuki Pozytywnej, która – choć wyrasta z idei bauhausowskiego funkcjonalizmu – to jednak nie stroni od aspektów psychologicznych i społecznych. Jak stwierdziła artystka, stylizacje z zastosowaniem Sztuki Pozytywnej są bardzo pomocne zarówno we wnętrzach prywatnych, jak również tam, gdzie przebywa wiele osób.
Podczas wrocławskiego Studia Dobrych Rozwiązań rozstrzygnięta została także dolnośląska edycja konkursu „Dobrze Mieszkaj – najlepsze projekty”. Na podium znalazły się prace zgłoszone przez: Dorotą Traczewską (1 miejsce), Martę Sergiej-Dąbrowską (2 miejsce) oraz Katarzynę Kokot (3 miejsce).
Zwieńczeniem wrocławskiego wydarzenia było wystąpienie Shuckiego Ovadiaha, jednego z inwestorów i CEO OVO Wrocław, który opowiedział o wyjątkowym obiekcie, jakim jest OVO Wrocław (tam właśnie odbywało się Studio Dobrych Rozwiązań), jego architekturze, funkcjonalnościach i procesie powstawania.
Na kolejne spotkanie z cyklu Studio Dobrych Rozwiązań zapraszamy już 23 maja do Lublina - ZOBACZ PROGRAM
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!