Wyzwanie
W trakcie dwudziestoletniej historii działalności firma Trayton przeistoczyła się z małego warsztatu produkującego sofy w przedsiębiorstwo posiadające trzy fabryki i zatrudniające dwa tysiące osób. Firma produkuje meble tapicerowane tkaninami i skórą dla najbardziej znanych światowych marek, takich jak Ikea czy BoConcept. W 2005 roku spełniła się wizja założyciela firmy, Simona Lichtenberga, dotycząca produkcji dobrze zaprojektowanych, wysokiej jakości skórzanych mebli, dostępnych dla wszystkich. Stało się to, kiedy Trayton wprowadził na rynek Simon Li, własną markę mebli.
Proces ręcznego cięcia tkanin i skóry stosowany przez firmę, w dużym stopniu zależał od umiejętności operatora w zakresie precyzji cięcia i kontroli jakości. Taki sposób pracy także negatywnie wpływał na elastyczność procesu produkcji. Trudności związane ze znalezieniem wykwalifikowanych operatorów, rosnące koszty pracy w Chinach, presja cenowa i coraz krótsze terminy dostaw sprawiły, że produkcja ręczna stała się nieopłacalna.
Rozwiązania wynikające z dogłębnej analizy
Jako klient Lectry od 2012 roku, Trayton nie musiał szukać profesjonalnego, godnego zaufania partnera, który pomoże firmie w zmianie procesów z ręcznych na automatyczne.
"Przeanalizowaliśmy dokładnie branżę. W firmie Lectra szczególnie spodobało nam się zaplecze badawcze i sposób, w jaki wyniki badań branżowych są wykorzystywane w rozwiązaniach technologicznych firmy" - mówi Thunder Chen, dyrektor do spraw operacyjnych w Tryton Group.
"Sprzęt dotyczy tylko automatyzacji. Naprawdę istotny jest cały proces i jego odpowiednia koordynacja - od rozwoju produktu, przez produkcję, po sprzedaż" - dodaje Thunder.
Po wstępnej analizie pracy zakładu, tempa produkcji, kluczowych wskaźników efektywności i danych pochodzących z poszczególnych operacji, Lectra zaproponowała rozwiązania Vector i Versalis do cięcia, odpowiednio, tkanin i skóry. - Takie wstępne prace i analizy pozwalają nam na szybkie i odpowiednie zrozumienie kwestii, które są źródłem problemów klienta. Dzięki temu możemy dostarczyć klientowi optymalny plan biznesowy oraz plan wprowadzania ulepszeń - tłumaczy Pan Chunjian, opiekun klienta z ramienia firmy Lectra. Zespoły Lectry i Traytona pracowały wspólnie nad ponownym zaprojektowaniem procesów działania firmy w oparciu o najlepsze praktyki oraz nad wdrożeniem rozwiązań w taki sposób, aby Trayton szybko zyskał na tej przemianie.
Płynne przejście od tradycji do technologii
Niższe koszty operacyjne, stała jakość i szybszy proces produkcji to główne korzyści, jakie Trayton uzyskał po wprowadzeniu digitalizacji. Dzięki automatyzacji procesu rozkroju firma wyeliminowała niepotrzebne straty materiałowe i zapewniła stałą jakość wyciętych elementów.- Od kiedy zaczęliśmy używać tego sprzętu, wyeliminowaliśmy błędy. W rezultacie nasze wskaźniki zużycia materiałów poprawiły się o 2-3 punkty procentowe - mówi Thunder.
Wdrożenie rozwiązań Versalis i Vector umożliwiło firmie Trayton zmniejszenie zapotrzebowania na pracowników. "Teraz nasza praca wymaga od operatorów dużo mniej zaawansowanych umiejętności w zakresie cięcia skóry. Operatorzy muszą znać głównie podstawową obsługę komputera, a dużo łatwiej znaleźć pracowników z takimi umiejętnościami" - mówi Thunder. Dzięki rozwiązaniu Vector, dwóch operatorów może wykonywać pracę, która przy produkcji ręcznej wymagała 8 operatorów.
- 1
- 2
- Następna »
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!