REKLAMA

V Forum Dobrego Designu. Sesja: Pokolenie nomadów – jak projektować dla dzieci mobilnej kultury

Redakcja Archiconnect.pl | 06 gru 2017 13:36 0

Współczesny styl szybkiego życia i pracy, przeplatania się życia zawodowego i prywatnego stawia przed projektantami i designerami duże wyzwania. O projektowaniu dla współczesnych nomadów, jak również nowych sposobach docierania marek do współczesnego klienta debatowali uczestnicy V Forum Dobrego Designu.

Podczas dzisiejszego 5. Forum Dobrego Designu 2017 szczególna uwagę zajmowała dyskusja moderowana przez Tomasza Pągowskiego, projektanta, designera, prowadzącego program „Remont w 48h” na antenie Domo+. W debacie udział wzięli: Jacek Chrzanowski, designer, właściciel pracowni One One Lab, Magdalena Gruna, architekt, wykładowca, Vectorworks, René Hougaard, designer, właściciel, Arde design studio, Pete Kercher, ambasador, EIDD Design for All Europe Włochy, Robert Majkut, architekt wnętrz. 

Uczestnicy dyskusji próbowali odpowiedzieć na pytania: Kim są nomadzi, jak żyją, co kochają, a na co nie wydadzą złamanego grosza – jakimi klientami są współcześni nomadzi? Moda dla nomada – prosta, uniwersalna, tania, taka, której nie żal zostawić? Blogerzy, youtuberzy, influencerzy – nowa droga marki do klienta - o tym będą rozmawiać prelegenci Forum Dobrego Designu - wybitni designerzy i architekci.

Jak zaznacza Robert Majkut, designer: Rewolucja technologiczna funduje nam całe spektrum nowych możliwości, ale również zmian. Dotyczą one pracy, życia, podróżowania i migracji - zarówno terytorialnej jak i zawodowej nazywanej nową nomadycznością. Mam problem, gdzie kończy się granica między nomadycznością, a gdzie jest granica między grupą pokoleniową (egoistów zapatrzonych w siebie). Przemiany technologiczne i możliwości dają nam mobilność,uniezależniają nas od stałego miejsca pobytu. Niektórzy te możliwości wykorzystują tylko po to, aby nie iść do pracy, usprawiedliwią lenistwo. 

Pojawiła się też kwestia starzejącego się społeczeństwa i projektowania dla emerytów, czy ludzi starych. Jak zaznaczył Pete Kercher: Ludzie starsi nie chcą żyć w „scenerii szpitalnej” - potrzebują użytkowych rzeczy, ale również ładnych. Rynek nie jest rynkiem młodych ludzi. To ludzie 65+, czy starzy są klientami, którzy kupują i mają na to środki. 

Zaznaczono też nowe sposoby postrzegania pracy - często przeplata się ona z domem. Jak zaznaczył Robert Majkut: Ludzie deklarujący głęboką niezależność mają potrzeby społeczne – stąd popularność coworkingów. Czerpią z pozytywnych aspektów bycia razem. 

Jacek Chrzanowski z kolei podkreślił rolę jakości w projektowaniu dla współczesnych nomadów: Dzisiejsze pokolenie wybiera spośród setek przedmiotów. Zawsze będzie wybrany produkt lepszej jakości i wygląda najlepiej i przetrwa tę naszą podróż (to pierwsza rzecz, którą weźmiemy wychodząc z domu.

Ludzie są zmęczenie wirtualną rzeczywistością, ja bym wolał projektować coś związanego z uczuciem. 

 

 

 

 

 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!