Jaka jest rola designu w osiąganiu sukcesu biznesowego produktów i firm? Jak na wzornictwie zbudować wizerunek i pozycję firmy? Jak reagować i odpowiadać na potrzeby klientów? Ile satysfakcji daje użytkowanie dobrze zaprojektowanych produktów i usług? W jaki sposób firmy kalkulują, ile zarabiają na designie? Jak z powodzeniem wdrożyć strategię opartą o wzornictwo w przedsiębiorstwach? To tylko wybrane zagadnienia, które będą poruszane w trakcie seminarium zorganizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
Seminarium będzie także okazja do podsumowania efektów kończącego się w grudniu 2015 roku projektu "Wzornictwo-Biznes-Zysk".
Każdy z uczestników wydarzenia otrzyma przy tej okazji unikalne materiały edukacyjne, wypracowane w toku realizacji projektu, w tym m.in. komplet katalogów z wystaw studiów przypadków, które towarzyszyły warsztatom projektu.
Program seminarium
- 10.00-10.15 – powitanie, prezentacja IWP.
- 10.15-10.45 – wystąpienie gościa specjalnego; Gian Luigi Longinotti Buitonii, founder & CEO of L.I.F.E. Corporation
- 10.45-11.30 – panel dyskusyjny „Polskie marki na rynkach międzynarodowych”.
Uczestnicy panelu: Maciej Kot (dyrektor ds. marketingu, Delphia Yachts Kot), Maciej Grześkowiak (szef Działu Promocji, Pesa Bydgoszcz), dr Bartosz Piotrowski (główny projektant, Pesa Bydgoszcz), Michał Romaniszyn (dyrektor ds. eksportu, Wawrzaszek ISS), Agnieszka Fujak (główny projektant, Wawrzaszek ISS).
- 11.30-12.00 – przerwa kawowa.
- 12.00-12.45 – panel dyskusyjny „Budowanie dominacji na rynku polskim”.
Uczestnicy panelu: Agnieszka Sanocka-Zajdel (dyrektor działu handlowego, Splast), dr hab. Marek Liskiewicz (projektant, współzałożyciel studia projektowego Triada Design), Michał Drożdż (dyrektor ds. projektowania i rozwoju, Rovese), Karolina Bołądź (dyrektor operacyjny, Zortrax), Rafał Tomasiak (prezes i założyciel Zortrax),
- 12.45-13.15 – wystąpienie gościa specjalnego; Tony Castro, designer & naval architect, Tony Castro Yacht Design.
- 13.15 -14.00 – panel dyskusyjny „Sukces projektanta a sukces firmy”.
Uczestnicy panelu: Katarzyna Bukowiecka (kierownik marketingu, Profim), dr Tomek Rygalik (projektant, założyciel pracowni Studio Rygalik), Dorota Karbowska-Zawadzka (dyrektor ds. marketingu, Barlinek), Paweł Kubara (menadżer ds. projektowania i komunikacji, Comforty Living), Krystian Kowalski (projektant, założyciel pracowni Krystian Kowalski Industrial Design).
- 14.00-14.45 – lunch.
- 14.45-15.15 – wystąpienie gościa specjalnego; Lars Engman, Director of the HDK School of Design and Design Consultant to IKEA.
- 15.15-15.45 – podsumowanie projektu "WBZ".
Moderatorzy dyskusji panelowych:
- prof. dr hab. Marek Adamczewski, projektant wzornictwa przemysłowego, założyciel studio maradDesign, koordynator projektu "WBZ",
- Piotr Chęciński, redaktor TVP INFO Telewizja Polska.
Pozostali uczestnicy paneli (wsparcie merytoryczne):
- dr Aleksandra Nowak Gruca, rzecznik patentowy, specjalista z zakresu prawa własności intelektualnej oraz zarządzania wiedzą,
- Małgorzata Lelińska, wicedyrektorka Departamentu Funduszy Europejskich Konfederacji Lewiatan.
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!