REKLAMA

Biel we wnętrzach komercyjnych

ps | 28 gru 2015 10:23 0

Biel od lat króluje we wnętrzach mieszkań i domów. Ale ten uniwersalny kolor równie dobrze pasuje do wnętrz obiektów komercyjnych. Nic więc dziwnego, że coraz częściej spotkamy go w biurach, salach konferencyjnych, restauracjach czy w muzeach. Pomaga w doświetleniu pomieszczeń, a odpowiednie „zagranie” drugim kolorem i fakturą pozwalają wykreować niecodzienną przestrzeń.

Moda na jasne wnętrza potwierdza, że biel – wbrew panującej niegdyś opinii – nie jest ani nudna, ani niepraktyczna. Popularność stylu skandynawskiego i palety off white jest w pełni uzasadniona: neutralna kolorystyka otoczenia działa uspokajająco, biel daje poczucie czystości, sprawia także, że w pomieszczeniu jest więcej światła. To bardzo uniwersalny kolor - pasuje do wnętrz o różnych stylach i stanowi doskonałą bazę dla różnobarwnych dodatków. Te cechy sprawiają, że biel znakomicie sprawdza się nie tylko we wnętrzach prywatnych, lecz również w obiektach użyteczności publicznej.

Patrząc na różnorodność wnętrz komercyjnych, w których projektanci zdecydowali się na zastosowanie bieli jako motywu przewodniego, śmiało można stwierdzić, że nie ma pomieszczeń, w których ta jednolita kolorystyka się nie sprawdzi. Kolor biały jest wręcz idealny do obiektów użyteczności publicznej. Trzeba tylko użyć go umiejętnie, tak aby uniknąć nudy i banału. Stosując materiały o różnych strukturach, różne odcienie bieli, grając formami, fakturami i tworzonymi przez nie światłocieniami można uzyskać naprawdę interesujący efekt – przekonuje architekt Anna Baczkowska, menedżer ds. technicznego wsparcia w firmie Armstrong.

Stworzenie atrakcyjnego, monochromatycznego wnętrza wymaga wyobraźni i swobody w żonglowaniu formami, materiałami oraz światłem. Warto pamiętać, że biel ma aż 140 ciepłych i zimnych odcieni, które komponują się ze wszystkimi innymi kolorami. Dobrze jest przełamać monochromatyzm off white’ów elementami ciemnymi – co dodaje wnętrzu powagi, lub elementami intensywnie kolorowymi, które dają efekt swobodnego, nieformalnego stylu. Zaletą zastosowania bieli jako bazy jest możliwość uzyskania całkowitej zmiany wyglądu pomieszczenia poprzez sezonową wymianę dodatków jak meble czy wykładziny. Szczególnie cenią to sobie najemcy biur, gdyż w wielu firmach – by pobudzić nową energię w pracownikach - zmiana wystroju biura odbywa się regularnie.

Wszechobecna biel sprawia, że pomieszczenia są pełne światła, a zastosowanie detali architektonicznych oraz różnych form sufitów nadaje im odpowiedni dla funkcji pomieszczenia charakter: dynamiczny lub statyczny – mówi Anna Baczkowska.

Zastosowanie koloru białego we wnętrzu daje efekt nie tylko wizualny, ale i psychologiczny: utrzymane w tej tonacji pokoje biurowe, czytelnie, sale koncertowe i muzealne sprzyjają skupieniu, a białe foyer i hall recepcyjny budują pozytywny wizerunek marki już od samego wejścia. Biel jest skutecznym narzędziem w tworzeniu komunikacji marketingowej firmy – użyta we wnętrzach jako barwa dominująca daje pracownikom, klientom i kontrahentom sygnał: ”Tej firmie można zaufać”. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.