REKLAMA

Design wnętrza publicznego ma wpływ na jego wyniki komercyjne

ps | 03 sie 2015 08:38 0

To inwestor ma ostateczny wpływ na wygląd i to on decyduje w jak zaprojektowanym pomieszczeniu będzie pracował. Ogromną rolę odgrywa to jednak doświadczenie projektanta. Z Agnieszką Pasieką Adamek, główną projektantką pracowni AtoAto, rozmawia Piotr Sawczuk.

Oryginalność i chęć bycia wyjątkowym i zupełnie "innym" od wszystkiego co jest wokół, czasami zatraca granicę pomiędzy realnością - zamysłem, a wymysłem. Czy projekt wnętrza komercyjnego musi oddawać charakter, specyfikę działań, czy może być zupełnie oderwany od rzeczywistości?

Jak mówią "do odważnych świat należy" ale tak naprawdę jeden na tysiąc projektów oderwanych od rzeczywistości przyniesie sukces inwestorowi i to tylko w specyficznych branżach. Podstawą sukcesu jest określenie potrzeb inwestora (jego pracowników, klientów itp) i na tej podstawie przygotowujemy projekt. To da nam gwarancje powodzenia. Musimy odróżnić odwagę w projektowaniu nowych wnętrz (chodzi o odwagę inwestora gdyż projektantom jej często nie brakuje) od bezmyślnego tworzenia projektów mało funkcjonalnych, a czasami wręcz niemożliwych do zrealizowania. Nasz projekt ma odróżnić naszego klienta od konkurencji ale nie spowodować, że "puścimy" go w skarpetkach po jego realizacji.

Na przestrzeni lat, sposoby projektowania uległy zmianie, zmieniły się trendy. Dokąd zmierza nowoczesna, obecna architektura, na przykład w Polsce?

Przez ostatnie lata dominował styl skandynawski i myślę, że powoli nam się przejadł. Coraz częściej wprowadzane będą do projektów żywe kolory, niekoniecznie na ścianach ale głównie w dodatkach, meblach, zasłonach itp. Co do samych dodatków to już w grę nie wchodzi masowa produkcja ale dodatki tworzone przez artystów na zlecenie klienta...polskich artystów bo takich staramy się promować w naszych realizacjach.

Czy design wnętrza publicznego, ma wpływ na jego wyniki komercyjne?

U podstaw dobrego biznesu, o czym jeszcze nie wszyscy pamiętają zakładając swoją działalność, jest miejsce, w którym będziemy przyjmować naszych gości, klientów. Pierwsze wrażenie zawsze jest wzrokowe i pierwsze odczucia zaważą na tym czy klient zostanie z nami czy poszuka miejsca bardziej przyjaznego w odbiorze dla siebie. Poza tym dobrze zaprojektowane wnętrze to wizytówka firmy, wartość dodana pozwalająca wypracować nam przewagę nad konkurencją, a więc zdecydowanie tak, design wnętrza publicznego ma wpływ na jego wyniki komercyjne.

Ma Pani w swoim portfolio zrealizowanych kilka salonów fryzjerskich. Czy projektowanie i wykonywanie takich wnętrz to wyzwanie dla projektanta?

Każdy projekt to dla nas wyzwanie, ponieważ wnętrza tworzymy dla klientów o zróżnicowanych potrzebach. Również w przypadku salonów fryzjerskich staramy się indywidualnie kształtować przestrzeń i dbać o to aby każdy klient czuł się w niej komfortowo. Potrzeby użytkowników są ważne tak samo jak potrzeby inwestorów. Warto pamiętać dla kogo i po co coś się tworzy.

Dziękuję za rozmowę. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.