REKLAMA

Młodzi lubią urządzać mieszkania i sprawia im to przyjemność

ps | 25 sty 2016 13:57 0
Katarzyna Kuźma, właścicielka Le Pukka Concept Store. Fot. Archiwum

Polacy coraz chętniej sięgają po markowe i dobre wyposażenie wnętrz. Bierze się to z coraz większej świadomości designu. Z Katarzyną Kuźmą, właścicielką Le Pukka Concept Store rozmawia Piotr Sawczuk.

Czy prasa i media wnętrzarskie mają wpływ na wybór produktu przez konsumenta?

Oczywiście! Nie bez powodu mówi się, że media to czwarta władza. Polacy bardzo często oglądają magazyny i programy wnętrzarskie, szukając inspiracji. Jest to jedno z niewielu źródeł, z których mogą czerpać pomysły i wiedzę.

Czy widać, że społeczeństwo przywiązuje większą wagę do designu, niż to było kiedyś?

Zdecydowanie tak! Nasi klienci nie tylko lubią urządzać swoje wnętrza, ale coraz częściej naprawdę się tym interesują. Co więcej, znają coraz więcej klasyków designu, projektantów mebli oraz marek z branży meblowej. Świadomość możliwości w designie i designu jako takiego jest dużo większa niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Myślę, że wynika to z faktu większej dostępności produktów, oryginalnych inspiracji pokazywanych w mediach i chęci posiadania czegoś spersonalizowanego – nie tylko indywidualnie przygotowanego, ale w ogóle mniej powtarzalnego.

Jakie są obecnie wnętrzarskie trendy?

Niezmiennie królują szarości , a wśród nich szara sofa. W dalszym ciągu na topie jest połączenie drewna z tworzywem lub innym materiałem, najlepiej w białym kolorze – czyli tzw. meble skandynawskie. Prostota i minimalizm.

„Markowy” droższy, czy „no name” tańszy? Jakie meble kupują Polacy?

Z doświadczenia widzę, że Polacy chętnie miksują markowe z „niemarkowymi”. Najczęściej kupują meble markowe, które mają im starczyć na lata i uzupełniają je dodatkami bez metki. Dla przykładu – za sofę markową płacą nawet 2 razy więcej , ale np. na stoliku kawowym chcą zaoszczędzić.

Czasami pojawia się w mediach stwierdzenie „mebel przyszłości”. Jak Pani zdaniem może wyglądać taki mebel? W jakim kierunku zmierza meblarstwo?

Dla mnie mebel przyszłości to po prostu klasyka. Moda wraca. Niektóre meble, które były modne i funkcjonalne np. w latach 50/60-tych w dalszym ciągu są bardzo pożądane. To jest klasyka designu. Moim zdaniem meblarstwo kręci się wokół kilku, kilkunastu projektów, które co jakiś czas są aktualizowane zgodnie z najnowszymi trendami pod względem koloru lub materiału. Trzeba zauważyć, że większość topowych marek meblarskich oferuje bardzo podobne meble, które zresztą są w ofercie od lat, zmieniając odrobinę ich kształt, kolor czy właśnie tkaninę.

Czy klient wybierając meble kieruje się własnymi pomysłami, czy korzysta z fachowych porad architektów wnętrz? Jak jest częściej?

Klienci naszego sklepu dzielą się na tych, którzy własnymi siłami chcą wyposażyć mieszkanie oraz na tych, którym doradzają architekci. Ostatnio robiliśmy badanie wewnętrzne, z którego wynika, że nawet większość korzysta z fachowej porady. Myślę, że w dużej mierze wynika to z braku czasu, braku pomysłu, a dopiero na końcu z braku chęci. Zauważyłam, że coraz więcej młodych osób lubi urządzać mieszkanie i wręcz sprawia im to przyjemność!

Dziękuję za rozmowę. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.