REKLAMA

Recepcja jest wizytówką. Jak powinna wyglądać?

ps | 16 marz 2016 12:02 0

W niepamięć odchodzą czasy, kiedy wystrój wnętrz nie miał dużego znaczenia. Dziś wnętrze, a przede wszystkim recepcja jest świadectwem dobrego gustu i miejscem, które rzuca ogląd na całą firmę. Zapraszamy na wywiad z Niną Giergowską, Menedżerem ds. Inwestycji marki Pfleiderer. Rozmawia Piotr Sawczuk.

Dlaczego recepcja jest tak istotnym miejscem? Jaka powinna być współczesna recepcja?

Recepcja to kluczowe miejsce w każdym obiekcie typu hotel, spa, czy biurowiec. Stanowi wizytówkę i swoistą obietnicę tego, co czeka gości po zameldowaniu. Aranżacja tej przestrzeni musi być wyjątkowa, ma zachwycać, gwarantować wysoką jakość usług i poczucie estetyki. Zastosowanie odpowiednich materiałów gwarantuje, że recepcja będzie nie tylko spójna stylistycznie i elegancka, ale również funkcjonalna i przyjazna użytkownikom.

Czy recepcja powinna być zaprojektowana i wykonana tak, aby oddawać charakter firmy i mieć z nią spójny wizerunek?

Najsilniejszym obecnie trendem w aranżacji recepcji jest nacisk ma maksymalne zindywidualizowanie przestrzeni, tak by każdy użytkownik czuł się w niej komfortowo. Recepcja to nie tyle miejsce oczekiwania, ile odpoczynku i wzbudzania szacunku do gospodarza/firmy, sympatii i dobrego samopoczucia gości. Bo przecież tylko zadowolony klient zechce wrócić.

Czy po polskim rynku, widać zmiany? Czy Polscy przedsiębiorcy dorośli do tego, że biuro i recepcja powinny być wizytówką firmy?

Współczesne recepcje coraz rzadziej przypominają bezosobowe, nudne i nijakie stylistycznie poczekalnie dla klientów lub partnerów biznesowych. Z roku na rok właściciele i managerowie hoteli, ośrodków spa&wellness, a także szanowanych instytucji i firm, coraz lepiej zdają sobie sprawę z tego, jak kluczową rolę odgrywa przestrzeń, w której czekają goście i klienci, na ich późniejszą opinię na temat całego obiektu. Wiedzą, jak przyjemnie jest zatrzymać się w miejscu czystym i starannie zaaranżowanym, w którym ciekawe wzory i kolory budują niezapomnianą atmosferę i charakter wnętrza.

Jakie są obecnie trendy w projektowaniu recepcji?

Aranżacja oryginalnej, intrygującej, a zarazem funkcjonalnej recepcji nie jest łatwym zajęciem. Olbrzymią rolę odgrywa w niej zastosowanie dobrych jakościowo materiałów, które gwarantują wieloletnie i bezproblemowe użytkowanie, a także wysokie walory wzornicze. Nie ma tu miejsca na niepasujące do siebie kolory czy faktury. Wszystko musi być dokładnie przemyślane i obliczone.

Jakie najnowsze materiały mają obecnie zastosowanie przy realizacji miejsc takich jak recepcje?

Obecność tych samych dekorów wśród różnych materiałów, płyt laminowanych, blatów roboczych, laminatów HPL i HPL Compact, pozwala zastosować produkty o właściwościach dokładnie odpowiadających potrzebom miejsca, uzyskać holistyczny efekt, a przy tym kontrolować koszty inwestycji.

I tak płyty laminowane doskonale sprawdzą się do produkcji podstawowych mebli, okładzin ścian, a także zabudowy serca recepcji – stanowiska obsługi. Blaty robocze z kolei, to doskonały materiał na ladę recepcyjną. Pokryte laminatem hpl zapewnią odporność na drobne uszkodzenia mechaniczne, nie wytrą się i nie zniszczą pod wpływem wilgoci, gwarantując jakość przez lata.

W miejscach poddawanych bardziej intensywnej eksploatacji, tam gdzie wymagana jest większa odporność na ścieranie, na przykład na ścianach korytarzy, sprawdzą się laminaty HPL oraz Compact. Gwarantują one wyjątkowo dużą wytrzymałość, a do tego łatwość utrzymania czystości, co w hotelach jest wartością nie do przecenienia. Laminaty HPL zastosować można również na często spotykanych w recepcjach powierzchniach zaoblonych, a także filarach i kolumnach. Niekorzystny efekt wykończenia tych elementów wnętrza, materiałami i dekorami nawet w niewielkim stopniu niepasującymi do pozostałej części aranżacji, nietrudno sobie wyobrazić.

Dziękuję za rozmowę. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.