REKLAMA

Roca Polska: lubimy wyzwania

ak | 27 maj 2015 12:56 0
Joanna Dec-Galuk, dyrektor marketingu firmy Roca Polska. Fot. Roca

Firma Roca, obok takich marek jak Anwis, Entra i Novet, była Partnerem Technologicznym konkursu Bargework - Biuro na wodzie. Na temat przedsięwzięcia, z Joanną Dec-Galuk, dyrektor marketingu firmy Roca Polska, rozmawia Arkadiusz Kaczanowski.

Dlaczego uznaliście Państwo, że warto wesprzeć inicjatywę Bargework? Które jego idee są najbliższe ideom firmy Roca?

Firma ROCA Polska postanowiła wesprzeć wizjonerską inicjatywę „BARGEWORK – BIURO NA WODZIE”, bo lubimy wyzwania. Chętnie angażujemy się w przedsięwzięcia, których celem są tak znaczące zmiany w naszej przestrzeni publicznej. Idea nowoczesnego miejsca pracy, a w szczególności w tak nietypowym miejscu jak rzeka, to fascynujące zagadnienie zarówno dla projektanta, jak i producenta.

To także okazja do promocji talentów w dziedzinie projektowania wnętrz, w co angażujemy się od lat.

Chcieliśmy też być częścią projektu, który wpisuje się w ideę zrównoważonego rozwoju w myśl zasad ekologii. Od prawie 100 lat, dzięki innowacyjnym i proekologicznym rozwiązaniom, produkty Roca umożliwiają systematyczne oszczędzanie wody i energii w łatwy oraz wygodny sposób. Dlatego nie mogłoby ich zabraknąć w wyposażeniu tak wyjątkowego obiektu, jakim w założeniu ma być pierwszy w Polsce biurowiec na wodzie.

Jak ocenia Pani poziom zgłoszonych prac (zwłaszcza aranżacji łazienek), w tym laureata II etapu? Co ciekawego w aranżacji łazienek dostrzeli Państwo w nagrodzonych projektach?

Poziom prac zgłoszonych do konkursu na projekt wnętrza „BARGEWORK – BIURO NA WODZIE” był bardzo wysoki. W projektach wykorzystano w ciekawy sposób produkty z oferty ŁAZIENKI DOSTĘPNEJ przeznaczone do toalet publicznych, dzięki czemu zyskały one nowe życie. Idealnie odnalazły się produkty ROCA o kształtach organicznych. Gdy przyglądaliśmy się wspólnie nadesłanym projektom trudno nam było jednogłośnie wytypować najlepszy z nich, każdy z nich bowiem cechował się nowatorskim podejściem do realizacji zadania. Niektórzy młodzi projektanci w niecodzienny sposób podeszli do projektowania strefy sanitarnej, dlatego niezależnie od obrad kapituły konkursowej, postanowiliśmy ich dodatkowo docenić i nagrodzić.

Wyróżniliśmy minimalistyczną przestrzeń łazienkową autorstwa Małgorzaty Barnat i Andrzeja Chmury, w której na pierwszym planie wyeksponowana została umywalka nablatowa URBI. Projektanci wykorzystali również higieniczną miskę podwieszaną WC GAP z bezkołnierzowym rozwiązaniem Rimless. Natomiast Łukasz Prokopowicz zaprojektował wnętrze sanitarne, w którym można poczuć ducha wielkiego miasta, m.in. dzięki wkomponowaniu w całość umywalek i baterii z serii URBAN. W projekcie zawarte zostały również podwieszana miska WC i pisuar z serii HALL. Naszej uwadze nie uszedł projekt Anny Golasowskiej i Anny Skrzydlewskiej wykorzystujący stylistykę loftu oraz ceramikę sanitarną i baterie z serii ELEMENT, które idealnie podkreślają prostotę i organiczną surowość pomieszczenia. Doceniliśmy też nowoczesny aranż Alicji Mej inspirowany wyraźnie motywem wody. Widać to w wyborze zaoblonych form i miękkich linii, np. umywalki nablatowej oraz urządzeń sanitarnych z serii Dama-N Compacto, wyróżniającej się eleganckim i oryginalnym designem, który sprawdza się szczególnie w niewielkiej przestrzeni. Ostatnie wyróżnienie trafiło natomiast do Ewy Klimkiewicz za odważny, industrialny wystrój z nutą steampunk. Projektantka wykorzystała w nim wyposażenie z serii DOSTĘPNA ŁAZIENKA, zapewniające doskonały komfort użytkowania również osobom niepełnosprawnym.

Jak nagrodzony projekt wpisuje się w aktualne tendencje, jeżeli idzie o projektowanie łazienek biurowych – pytam tu w kontekście Państwa doświadczeń, jeżeli idzie o wyposażanie takich pomieszczeń. Czy laureaci II etapu zaproponowali rozwiązania, które w jakiś sposób wyprzedzają trendy albo wyznaczają kierunek aranżacji i organizacji łazienek biurowych?

Przestrzeń łazienkowa w zwycięskim projekcie to propozycja, którą wyróżnia efektowna mozaika mocnych form i akcentów kolorystycznych z płytek łazienkowych. Harmonia i równowaga została zachowana dzięki wykorzystaniu minimalistycznej i funkcjonalnej ceramiki sanitarnej z serii VICTORIA DOSTĘPNA ŁAZIENKA. Wszystkie projekty oceniamy jako przemyślane i dopracowane w każdym detalu. To przestrzenie z dużym potencjałem, w których w sposób niestandardowy zostały wykorzystane: elementy wyposażenia łazienkowego Roca oraz materiały takie jak drewno, beton czy tworzywo.

Laureaci drugiej odsłony konkursu „BARGEWORK – BIURO NA WODZIE” zaproponowali rozwiązania, które wyznaczają nowe trendy w aranżacji strefy sanitarnej w przestrzeni biurowej. Udowodnili, że łazienka w biurze wcale nie musi być nudna, sterylna i pozbawiona indywidualnego charakteru. Wręcz przeciwnie wnętrza łazienek biurowych stają się „udomowione” a przy zastosowaniu odpowiednich rozwiązań pozwalają na świadome i oszczędne korzystanie z zasobów wody. 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!