REKLAMA

Święto projektowania za nami! Zobacz film z Forum Dobrego Designu

Redakcja Dobrzemieszkaj.pl | 19 gru 2016 14:57 0
Forum Dobrego Designu

40 prelegentów, 20 debat, wykładów i prezentacji, uroczysta gala wręczenia nagród w konkursie Dobry Design – za nami IV edycja wyjątkowego spotkania dla wszystkich, którzy kochają design.

Tegoroczne Forum Dobrego Designu odbyło się w Warszawie, w Centrum Konferencyjnym Muranów w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Impreza zgromadziła wielu znakomitych gości, architektów, projektantów wnętrz, designerów, producentów i dystrybutorów, którzy dzielili się swoją opinią i doświadczeniem. Dyskusje, debaty, wystąpienia, prezentacje produktów - to tylko niektóre z wydarzeń, które uświetniły tegoroczne Forum.

IV edycję Forum Dobrego Designu otworzył wykład gościa specjalnego – Henrika Pedersena, jednego z najbardziej uznanych duńskich designerów, który od wielu lat współpracuje z marką BoConcept. Projektant mówił o źródłach swoich inspiracji i postrzeganiu roli designu w szybko zmieniającym się świecie. - Jako designer pracuję 24 godziny na dobę - mówił Henrik Pedersen. - W designie chodzi o proces tworzenia. Nie o projektanta jako takiego, lecz o to, aby zacząć od pomysłu, i zrealizować ten pomysł w procesie twórczym.

Podczas sesji inauguracyjnej, moderowanej przez znaną dziennikarkę i prezenterkę telewizyjną, Urszulę Chincz, uczestnicy dyskutowali między innymi o roli designu w dzisiejszym świecie. Z wizją designu jako procesu elitarnego rozprawił się Pedersen: Design zdecydowanie jest dla każdego. Wszyscy używamy go na co dzień - wystarczy popatrzeć na smartfony. Spójrzcie tylko, co ta firma jest w stanie osiągnąć w przystępnych przedziałach cenowych. Czym tak naprawdę jest dobry design? Wzornictwo skierowane do mas wciąż musi być funkcjonalne, dobrze wyglądać - to ciężka praca. - Element indywidualności też jest potrzebny - podkreślał Rafał Domaradzki, dyrektor rozwoju Wzornictwa, Cermika Paradyż.

- Dla masowego producenta projektuje się tak samo jak dla każdej innej firmy, bo każdy chce sprzedać produkt w jak największej liczbie egzemplarzy. To projektowanie różni się dopiero, jeśli mowa jest o indywidualnych zamówieniach, o galeryjnych przedmiotach czy luksusowych materiałach, bo w takim przypadku cena eliminuje 99 proc. rynku - twierdziła Maja Ganszyniec, projektantka, autorka kolekcji dla IKEA. Ganszyniec projektuje dla szwedzkiego giganta, jakim jest niewątpliwie IKEA. Jak podkreślała projektantka, szwedzka marka nie może sobie pozwolić na zbyt odważny produkt, bo w tym wypadku nie mówimy o utracie 50 klientów, ale w przypadku błędu aż 50 tys. klientów. Jednocześnie rosną oczekiwania, co do nowości i jakości produktu. - Klient IKEA jest bardzo dobrze wyedukowany - zresztą przez ich samych. Oczekuje coraz ciekawszych wzorów i mądrzejszych rozwiązań - zauważała.

Podczas Forum Dobrego Designu wygłosili wykłady najciekawsi, polscy projektanci. Sporo uwagi poświęcono wykorzystaniu nowych technologii w projektowaniu, która coraz odważniej wykorzystywana jest w branży meblarskiej. Jednym z najważniejszych tematów poruszanych w czasie warszawskiego forum były start-upy w oparciu o design: jak je z sukcesem zaprojektować i skąd znaleźć finansowanie na rozwój innowacyjnego pomysłu.- Branża meblowa nie przeżyła rewolucji technologicznej. Jesteśmy jednym z pierwszych start-upów, który wszedł w tę branżę i korzystamy z technologii, aby ją zmieniać - podkreślał Mikołaj Molenda, założyciel innowacyjnego start-upu Tylko.com.

Forum stało się także miejscem prezentowania nowości, trendów i ciekawych rozwiązań technologicznych z wielu różnych dziedzin designu i wyposażenia wnętrz. Zaś najlepsze i najciekawsze produkty designerskie oraz rozwiązania, które odmieniają przestrzenie domów i mieszkań, wyróżniono tytułem „Dobry Design 2017”. Laureatów wskazało największe w Polsce profesjonalne jury złożone z ponad 130 architektów i projektantów wnętrz oraz, w przypadku Nagrody Konsumenta, internauci. Na gali wręczenia nagród najlepsze produkty i rozwiązania doceniono w 11 kategoriach.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.