REKLAMA

Czego NIE robić w social mediach - dalszy ciąg rozmowy z Michałem Głuszczukiem

Redakcja Archiconnect.pl | 19 cze 2018 10:04 0

Prezentujemy kolejną porcję rad eksperta. Michał Głuszczuk - współwłaściciel agencji social media Hello Social z Poznania, opowiada, jakich działań powinien unikać projektant wnętrz budując swoją markę w kanałach społecznościowych.

Czego NIE robić w social mediach - zobacz pierwszą część rozmowy z Michałem Głuszczukiem

Archiconnect.pl: Jak znaleźć swoje miejsce w social media i co może w tym pomóc? Kiedy możemy spodziewać się efektów naszych działań?

Michał Głuszczuk, współwłaściciel agencji Hello Social z Poznania: Facebook daje narzędzia (chociażby takie jak Instant Articles, Carousel Ads, Dynamic Ads czy nawet możliwość zamieszczania zdjęć 360), które pozwalają na efektywną obecność i realizację celów na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta: od świadomości aż po sprzedaż, a nawet później, na etapie lojalności i wsparcia posprzedażowego. Natomiast odpowiedź na pytanie JAK się na nich odnaleźć, JAK ich używać i co chcemy na każdym z tych etapów powiedzieć, kryje się w strategii. Dlatego, jak wspominałem na początku naszej rozmowy, zbudowanie strategii marki projektanta jest bardzo ważnym etapem, którego nie możemy pominąć, jeżeli chcemy podejmować spójne działania, zmierzające do realizacji określonego celu.

Co może pomóc projektantowi wyróżnić się w kanałach społecznościowych?

M.G.: Narzędzi, które możemy w tym celu wykorzystać jest sporo. Możemy publikować wpisy blogowe, artykuły bezpośrednio na Facebooku, zamieszczać reklamy kafelkowe, a nawet zdjęcia w formacie 360. Pamiętajmy jednak, że to tylko narzędzia. Nie chcę być nudny i powtarzać po raz trzeci, że to O CZYM chcemy napisać w artykule albo jaką historię opowiedzieć w reklamie kafelkowej musi wyjść ze strategii (chociaż to akurat prawda ;)), ale wydaje mi się, że do wykorzystania jest przestrzeń, gdzie potencjalny klient dopiero zaczyna się zapoznawać i oswajać z tematyką projektowania wnętrz. Nie wie jeszcze ile to kosztuje, jak wygląda cały proces, czy zabierze mu to dużo czasu, co dzięki temu zyska i czy to w ogóle jest dla niego. Wie tyle, że kupuje mieszkanie i chce się w nim dobrze czuć. Takiego klienta nie zyskamy zdjęciami ostatniej realizacji, ale np. artykułem pt. "5 dodatków za mniej niż 30 zł, które odmienią Twój salon" lub "Dlaczego wydatek 2% całej inwestycji na projektanta wnętrz to najlepszy możliwy wydatek" już tak. To oczywiście tylko robocze tytuły, które akurat przyszły mi do głowy, ale idea jest chyba jasna.

Czy zaangażowanie finansowe w social media jest niezbędne? Ile warto zainwestować i co zrobić, aby nie były to pieniądze wyrzucone w błoto?

M.G.: Jak już wspomniałem, Facebook to takie samo narzędzie marketingowe jak ulotka czy reklama w autobusie. Żeby była skuteczna, trzeba za nią zapłacić. A co zrobić, żeby nie były to pieniądze wyrzucone w błoto? No to już nie jest takie łatwe. Możliwości panelu reklamowego Facebooka są ogromne i aby wykorzystać je tak efektywnie jak to tylko możliwe, niezbędna jest wiedza i doświadczenie. Albo wsparcie profesjonalistów. Oczywiście nie każde biuro projektowe może pozwolić sobie na stałą opiekę profesjonalnej agencji social media, ale warto skorzystać np. ze szkolenia, które w pigułce pozwoli nabyć wiedzę o tym, jak wykorzystać możliwości reklamowe Facebooka dla swojej firmy. Takie też szkolenia oferujemy w naszej agencji.

Podczas swojego wystąpienia na spotkaniu Studia Dobrych Rozwiązań w Poznaniu, wspominał Pan także o efekcie synergii w marketingu. Jak go zbudować?

M.G.: O odpowiedź na to pytanie należałoby zapytać Otto Rehhagela, trenera reprezentacji Grecji, która zdobyła w 2004 roku tytuł Mistrzów Europy. Dlaczego? Bo stworzył on drużynę, w której jedenastu, w gruncie rzeczy przeciętnych zawodników potrafiło razem zbudować zespół, który sięgnął po Mistrzostwo. To jest właśnie efekt synergii. Ten efekt sprawia, że osoba, która zetknie się z nami na Facebooku, na blogu, a na koniec dostanie ulotkę na Targach Mieszkaniowych, z większym prawdopodobieństwem skorzysta z naszych usług, niż gdyby były to trzy różne osoby. Dlatego, warto pamiętać o pozostałych kanałach promocji (online i offline) i sprawić, aby razem z Facebookiem zagrały do jednej bramki.

Dziękuję za rozmowę!

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.