REKLAMA

Jak wyróżnić się w social media - rozmowa z ekspertem (część I)

Redakcja Archiconnect.pl | 21 maj 2018 10:20 0

Wystąpienia ekspertów poświęcone kreowaniu marki projektanta wnętrz w social mediach to mocny punkt tegorocznych spotkań z cyklu Studio Dobrych Rozwiązań. W związku z dużym zainteresowaniem architektów tą tematyką, postanowiliśmy porozmawiać o możliwościach, jakie stwarzają kanały społecznościowe z przedstawicielem agencji marketingowej LTB z Wrocławia. Dziś prezentujemy pierwszą część wywiadu, kolejna już za tydzień.

Archiconnect.pl: Czy social media to dobre miejsce i odpowiednie narzędzie do kreowania marki architekta wnętrz lub pracowni projektowej?

Radosław Skowron, e-marketing manager w agencji marketingowej LTB: W dobie dominacji mediów społecznościowych w kontekście komunikacji z potencjalnymi klientami, ten rodzaj medium jest niezwykle istotny. Architekci wnętrz, pracownie czy duże firmy architektoniczne z pewnością mogą dobrze wykorzystać social media, aby wpływać na swój wizerunek, budować markę, renomę czy autorytet. Platformy takie jak Facebook pozwalają zbliżyć się do potencjalnego klienta, do swojej grupy docelowej. Ułatwiają nawiązywanie kontaktów oraz odkrywanie potrzeb. Facebook pozwala tworzyć duże zasięgi, ale wymaga dużego zaangażowania i obecnie coraz częściej budżetu przeznaczonego na reklamę. Z kolei Instagram czy Pinterest pozwalają wyrazić swoje wizje, pokazać swój „świat marki” i ugruntować pozycję jako podmiot rzeczywiście mający interesujące koncepcje i pomysły na wnętrza.

Czy wobec tego media społecznościowe mogą i czy powinny zastąpić własną stronę internetową pracowni?

R.S.: Social media mogą stanowić pewien substytut dla strony www, ale nie powinny być traktowane jako oczywiste zastępstwo. Strona internetowa to inny rodzaj medium i inny sposób na pozyskiwanie klientów. Podsumowując – bądźmy obecni zarówno na swojej stronie jak i w social mediach.

A jakie kanały społecznościowe będą najlepsze dla projektantów i dlaczego?

R.S.: Najlepszym i najbardziej efektywnym jest w chwili obecnej Facebook. Posiada ponad 80% zasięgu wśród tych pracowni, które mają stronę www. Facebook oferuje najwięcej opcji i możliwości, a przy okazji ułatwia dotarcie do wybranej grupy docelowej. Instagram, Pinterest czy YouTube to platformy pozwalające pokazać więcej detali swojej pracy, swoich projektów czy koncepcji. Wykorzystywanie ich pozwala dotrzeć nie tylko do potencjalnych klientów, ale do osób zainteresowanych szeroko pojętym designem. Może nam przyjść na myśl, że przecież chodzi o zarobek, a nie tylko budowanie świadomości marki, ale to właśnie ona w długofalowej perspektywie pozwala wzmocnić swoją pozycję na rynku i pozyskiwać coraz więcej, coraz lepszych klientów. Wielu projektantów zapomina o budowaniu swojego własnego wizerunku. Nie są obecni na LinkedInie, który jest przecież największą platformą dla profesjonalistów. To kanał pozwalający zdobyć mnóstwo cennych kontaktów z całego globu.

Jak wydobyć piękno wnętrza - rozmowa z fotografem Piotrem Motrenko

Samo posiadanie konta to dziś za mało. Kluczem jest właściwe prowadzenie fanpage'a. Jak to robić? Jak zdobywać lajki i budować zasięg? Jak sprawić, żeby inni chcieli zaglądać na nasz profil?

R.S.: Owszem, nasz profil samoczynnie nie zdobędzie cennych polubień oraz zasięgu. Niezależnie od tego, z jakiej platformy korzystamy, powinniśmy zawsze pamiętać o tym, że budujemy swoją markę. Social media nie są suchą platformą informacyjną, są sposobem na publiczne informowanie o swoich atutach i cechach charakterystycznych. Jeżeli nie stworzymy wyróżnika dla swojego brandu, szybko „wtopimy się w tłum”, a nasza pracownia nie będzie poza nazwą i logotypem odróżniać się niczym. Niestety, podanie jednej, oficjalnej receptury na właściwie prowadzenie swojego profilu nie jest możliwe. Wiele zależy bowiem od tego, co chcemy prezentować światu, czym chcemy wyróżnić naszą pracownię, jakie informacje chcemy przedstawiać, jak chcemy się komunikować. Czy bardziej zależy nam na budowaniu marki od podstaw, czy na kształtowaniu wizerunku ekspertów, a może chcemy być znani jako najbardziej innowacyjni designerzy?

Zdobywanie lajków, udostępnień, komentarzy czy większych zasięgów wymaga jednak przede wszystkim naszego zaangażowania oraz pełnej naturalności. Traktujmy inne profile architektów jako inspirację, ale nie naśladujmy ich, tylko twórzmy własne koncepcje. Zadbajmy o regularne zamieszczanie aktywności oraz angażowanie naszych fanów. To w końcu dla nich tworzymy content, chcemy zatem, aby aktywnie brali udział w dyskusjach, aby pomagali nam podejmować decyzję i aby aktywnie wpływali na to, w jaką stronę zmierza marka. Słuchajmy ich i nigdy nie pozostawiajmy samym sobie. Aby nasi potencjalni klienci częściej zaglądali na profil, możemy wykorzystać także marketing wirusowy oraz reklamę. Najważniejszym elementem w tej materii jest jednak bycie oryginalnym.

Już za tydzień, w kolejnej części wywiadu opowiemy m.in. co i jak komunikować, a także jak reagować na negatywne komentarze.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.