REKLAMA

Storytelling w architekturze - tak projektuje się hotelowe wnętrza

Redakcja Archiconnect.pl | 18 wrz 2018 09:19 0

Aby zatrzymać klienta, zbudować z nim trwałą, emocjonalną relację i sprawić, by chętnie wracał, współczesne hotele dążą do kreowania przekazu czy historii, które wyróżnią obiekt na tle innych. Projektowanie hotelowych wnętrz coraz częściej wiąże się z opowiadaniem historii, a ciekawa opowieść to dziś klucz do sukcesu.

Umiejętnie wprowadzony do realizacji storytelling to wartość dodana każdego projektu, gwarantująca tak zwany efekt WOW!. Przykładem niech będzie choćby Drawing Hotel w Paryżu. To niezwykłe miejsce, którego właściciel - fascynat sztuki - pozwolił artystom dowolnie ozdobić poszczególne piętra. W efekcie powstała nietuzinkowa i inspirująca przestrzeń, pełna ekspresji. Aranżacja hotelowych wnętrz jest płynna, ponieważ istnieje możliwość kupna wyeksponowanych dzieł.

Inny przykład ciekawej historii to Hotel Amsterdam - koncepcja Marcela Wandersa, w której na pierwszy plan wysuwają się dzwony. Artysta umieścił je w centrum lobby jako symbol, który łączy ludzi, sygnalizując na przykład pory posiłków. Dzięki temu, miejsce sprawia wrażenie otwartego i zachęcającego do odwiedzin.

Zobacz też: Umywalka z drewna - niepowtarzalna ozdoba łazienki

Trudno w tym kontekście pominąć także o francuski Mamma Shelter, zaprojektowany przez Philippe'a Starck'a. To hołd złożony artystom, takim jak Edith Piaf, Jim Morrison czy Oscar Wilde. Eklektyczne wnętrza i designerskie smaczki sprawiają, że można w pełni poczuć tu klimat typowy dla paryskiej artystycznej bohemy.

Magia opowieści po polsku

Storytelling jest obecny również w realizacjach polskich architektów. Projekty z przesłaniem to specjalność pracowni Tremend. Aby się o tym przekonać, wystarczy wybrać się do Budapesztu i odwiedzić hotel Ibis Style Budapeszt City, gdzie motywem przewodnim są rowery. Znajdziemy tu hockery z pedałami, reflektory, a także rower stacjonarny w lobby, na którym można spalić zbędne kalorie. To nie jedyny interesujący projekt w stolicy Węgier. Kolejny hotel - Ibis Style Budapeszt Center to opowieść przenosząca gości do czasów dzieciństwa. Przepełniony radosną atmosferą i odrobiną szaleństwa, pozwala ponownie poczuć typową dla dzieci beztroskę.

Często podstawą do stworzenia ciekawej narracji projektu są wątki lokalne tzw. local touch. Realizacje mocno osadzone w realiach danego miejsca, wypełnione nawiązaniami do historii i tradycji, zyskują unikalny kontekst. Przykładem takiego zabiegu jest Ibis Style Grudziądz. Oczarowani urokiem tradycyjnej zabudowy, średniowiecznymi zwyczajami oraz baśniowym klimatem miasta architekci Tremend postanowili przenieść historyczne motywy do wnętrza hotelu.

Odkurzacz centralny w domu: czy warto go mieć?

Wielbiciele relaksu na łonie natury z pewnością docenią z kolei Ibis Style Białystok. W ramach nietypowej dekoracji wykorzystano tu dziuple, lampy w kształcie konarów, meble w organicznych kształtach oraz wszechobecne ptaki. Zacierają się tu granice między budynkiem, a jego otoczeniem, przekraczając próg hotelu ma się wrażenie, że wkracza się do głąb kniei i leśnych zagajników Puszczy Białowieskiej.

Sięganie po historie to coraz bardziej powszechny zabieg. Nie wystarczy już tylko myśleć o trendach, doborze materiałów i funkcji. To co tworzymy jako architekci musi mieć również wartość dodaną, głębię, duszę. Projekt musi wywoływać w człowieku emocje… a w tym zawsze pomaga nam dobra opowieść – podsumowuje Magdalena Federowicz-Boule, prezes zarządu Tremend.

To też Cię zainteresuje: Wyważony i z pazurem - nowoczesny apartament na miarę

 

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.