REKLAMA

10. edycja konkursu Mazda Design już rozstrzygnięta!

Redakcja Archiconnect.pl | 22 maj 2019 13:44 0

Znamy zwycięzców 10. edycji Mazda Design 2019! W tym roku zmagania konkursowe w całości zdominowały kobiety. Tytuł Grand Prix konkursu i pierwsze miejsce w kategorii PRZESTRZEŃ otrzymała praca pt. „Miko” autorstwa Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej.

Zwycięzców Mazda Design 2019 wyłoniło jury w składzie: Tomek Rygalik, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Marcin Rusak (laureat Mazda Design Award 2017) oraz Alicja Patanowska (laureatka MDA 2018) oraz Jo Stenuit – Dyrektor Designu Mazda Motor Europe.

Zdaniem jurorów kryteria tegorocznej edycji konkursu najpełniej zrealizował projekt „Miko” autorstwa Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej zgłoszony w kategorii PRZESTRZEŃ. Praca otrzymała tytuł GRAND PRIX, a jej autorki nagrodę w wysokości 15 tys. złotych.

Jury doceniło idealny minimalizm i piękno prezentacji obiektu, który odbija i załamuje światło, tworząc efektowne iluminacje będące zapisem zmian kierunku i natężenia naturalnego światła słonecznego. Miko może być alternatywą dla tradycyjnego zegara ściennego, wywołując naturalne wrażenie mijania czasu wraz ze zmianą układu światła i cienia na powierzchni ścian. To praca głęboko związana z ideą MA, w której to, co niematerialne odgrywa decydującą rolę – światło podkreśla funkcje i eksponuje piękno przedmiotu.

Zobacz też: Pracownia z Polski opracowała koncepcję rewitalizacji Muzeum Historyczne Mcchety w Gruzji

W kategorii CZŁOWIEK pierwszą nagrodę i 10 tys. złotych otrzymała Ewa Nowak za projekt pt. „Incognito”. Ta piękna i urzekająca prostotą maska jest efektownym symbolem zagrożeń, które czyhają na ludzi we współczesnym świecie i mogą eskalować w przyszłości – zagrożeń w postaci inwigilacji i braku anonimowości. Maska, pełniąca również rolę biżuterii, ma za zadanie zapewnić użytkownikowi swobodę i komfort poprzez ochronę wizerunku przed wszechobecnymi kamerami i systemami rozpoznawania twarzy. W tym sensie „Incognito” stanowi ochronę przed niechcianymi bodźcami, co było główną treścią zadania w tej kategorii.

W rywalizacji na alternatywne logo Mazdy na kolejne stulecie marki (kategoria ZNAK) pierwszą nagrodę i 10 tys. złotych za projekt pt. „Synergia” otrzymały projektantki Natalia Konowałek i Dominika Baran. Jury przyznało nagrodę znakowi, który jest innowacyjny, dynamiczny, a zarazem niezwykle prosty. Logo wykorzystuje właściwości ekranów OLED stając się kolejną, żywą płaszczyzną bryły samochodu. Połączenie zaawansowanej technologii i szlachetnego minimalizmu odzwierciedla założenia, którymi kierują się projektanci nowych modeli Mazdy, a zmienna i subtelna linia znaku odwołuje się do japońskiej tradycji i dbałości o detal.

To też Cię zainteresuje: Zobacz kto najlepiej "zmienił wizję w projekt": poznaj laureatów konkursu

Ponadto jury postanowiło przyznać wyróżnienie za projekt pt. NIERZECZ autorstwa Marleny Karpy, Teresy Otulak oraz Agaty Legawiec. W odpowiedzi na zadanie w kategorii CZŁOWIEK – w której do zaprojektowania był przedmiot zwiększający komfort życia codziennego poprzez minimalizowanie nadmiaru bodźców płynących z otoczenia – projektantki zaoferowały koncepcję „nierzeczy”. Jak podkreśliły: „Rzecz w tym, że nie rzecz jest rozwiązaniem”, dając do zrozumienia, że odpowiedzią na zadanie nie jest konkretny przedmiot, lecz krytyczne podejście do funkcjonalności przedmiotów i potrzeby ich tworzenia.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.