REKLAMA

Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej: zobacz relację z sesji inauguracyjnej

Redakcja Łazienka.pl | 02 kwi 2019 12:26 0

Tegoroczne Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej w warszawskim hotelu Sheraton rozpoczęła sesja, podczas której zadano 10 kluczowych pytań do przedstawicieli obu branż.

Forum Branży Łazienkowej to impreza, która na stałe wpisała się w krajobraz polskiej branży łazienek. Tegoroczna edycja jest jednak wyjątkowa, dlatego, że po raz pierwszy tematykę wydarzenia rozszerzyliśmy również na zagadnienia związane z pokrewną branżą kuchenną. 

Pierwszą odsłonę Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej zainaugurowała sesja dyskusyjna pt. 10 kluczowych pytań dla branży łazienkowej i kuchennej. O najnowsze trendy i kierunki rozwoju branży oraz receptę na rynkowy sukces pytaliśmy ekspertów, producentów i designerów.

W dyskusji udział wzięli: Dominika Drezner, projektantka, juror w IF Design Awards, laureatka Red Dot Design Award; Marcin Jędrzak, projektant, Jędrzak Design; Denis Łukjanow, współwłaściciel, Blue Water; Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager, GfK Polonia; Juliusz Pakuński, kierownik rozwoju biznesu, Dachser DIY-Logistics; Rafał Przygocki, Marmorin Design; Adam Ptasiński, prezes zarządu, Synage; Katarzyna Wagner, Product Manager, Laminam. Rozmowę poprowadziła dziennikarka telewizyjna, Dobromiła Skalska.

Dyskusję rozpoczęto pytanie o reakcję branży na spowolnienie na rynku nieruchomości. 

"Łazienka to także remont. My tego spowolnienia aż tak bardzo nie odczuwamy" - mówił Adam Ptasiński. "Coraz więcej mieszkań jest pod wynajem, wobec czego właściciele coraz częściej muszą robić remonty tych mieszkań" - zwracał uwagę na zjawisko coraz częstszych remontów łazienek i kuchni Denis Łukjanow. "Popularność spieków kwarcowych na polskim rynku cały czas rośnie. Znajdujemy nowe rozwiązania, wchodzimy w nowe sektory. Również nie zauważamy tego spowolnienia"  - wtórowała mu Katarzyna Wagner. 

"Stagnacja mimo wszystko w branży mieszkaniowej jest. To jest niezaprzeczalny fakt, o którym świadczą dane. Myślę, że najbardziej ucierpią na tym marki niższe. Marki prestiżowe nigdy nie są tak dotknięte stagnacją jak marki niższe - odniósł się do zagadnienia spowolnienia na rynku mieszkaniowym Rafał Przygocki. "Prędzej czy później pojawia się stagnacja. Takie są prawa ekonomii. My na razie, jako firma, tego nie odczuwamy, ale dane są niezaprzeczalne" - dodawał. 

"Mamy do czynienia rzeczywiście z mniejszą liczbą oddawanych mieszkań do użytku" - zgadzał się Marcelin Matusiak, dodając jednak, że sektor remontów, renowacji i adaptacji stanowi największy potencjał rynkowy. "Wszyscy patrzą na to, jak zachowuje się sektor budownictwa deweloperskiego i jednorodzinnego. Proszę jednak pamiętać, że ten sektor jest podatny na wiele innych zjawisk, jak chociażby ceny gruntów. Natomiast sprowadzając to do branży łazienkowej i kuchennej, to właśnie sektor remontów jest obszarów, w którym wszyscy producenci odnotowują największą sprzedaż" - przekonywał ekspert. 

"Według nas tego spowolnienia nie ma, wręcz przeciwnie. Następują cały czas wzrosty" - wypowiadał się w podobnym tonie Juliusz Pakuński, zwracając jednocześnie uwagę na rolę logistyki i transportu w działalności firm z branży. 

Pytanie o logistykę i magazynowanie było kolejnym, jakie uczestnikom dyskusji zadała Dobromiła Skalska. "My jako Refleks jesteśmy jednym z największych dystrybutorów płytki ceramicznej w Polsce. Bez własnej logistyki, zasobu magazynowego etc. operowanie w tej branży na dużą skalę nie jest możliwe" - przekonywał Adam Ptasiński. 

Podczas rozmowy nie mogło również zabraknąć pytań o wzornictwo, proces tworzenia projektu, a także coraz szersze zjawisko customizacji. - Moje projekty są skierowane do klienta masowego, ale ceniącego sobie design. Ten produkt jest funkcjonalny, jest ergonomiczny, ma swój określony styl - opowiadał o swoich pracach do łazienek Marcin Jędrzak.

Pytano również o reakcje projektantów przemysłowych na zjawisko starzejących się społeczeństw. - Wzornictwo przemysłowe powinno w pewien sposób edukować ludzi, uświadamiać im, że taki problem jest. Projektanci powinni o tym mówić" - zaznaczała Dominika Drezner. Projektantka zwracała również uwagę na to, że wiele z produktów skierowanych do seniorów ma "rehabilitacyjny wygląd", tymczasem osoby starsze również chcą otaczać się rzeczami ładnymi, estetycznymi. 

"Więzi społeczne się rozluźniają, a ludzie starsi coraz częściej mieszkają samodzielnie. W związku z tym rzeczywiście ta oferta dla ludzi nieco starszych, ale nadal w sile wieku, powinna być szersza. To już zauważył np. sektor szeroko rozumianego smart-home'u. Myślę, że jest to zbyt duży sektor rynku, aby branża łazienkowa i kuchenna na to nie reagował" - podkreślał Marcelin Matusiak.

Rozmawiano również o nowych technologiach, roli Internetu Rzeczy, zarówno tego przemysłowego, jak i smart rozwiązań w domach konsumentów, współpracy marek z branży z projektantami zarówno wewnętrznymi, jak i designerami z outsourcingu, a także łączeniu świata offline z onlinem w sprzedaży produktów do łazienek i kuchni. Dużo emocji wywołał również temat braku dobrze wyszkolonych fachowców.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.