Zmiana ta odzwierciedla zmiany pokoleniowe i biznesowe. Głównie znaczenie ma tu zwiększony udział młodych pracowników wśród kadry, przestawienie biznesu na pracę spoza biura, a także model projektowy, co w praktyce oznacza wspólne działanie wielu osób z różnych działów firmy. Dla firm strefa komunikacji bywa także narzędziem do zwiększenia integracji pracowników, gdyż wymusza interakcje i budowanie relacji pomiędzy nimi.
Pomieszczenia z biurkami odchodzą do przeszłości. W większości nowych siedzib firm powierzchnia strefy komunikacji rośnie kosztem powierzchni z biurkami. W praktyce nowa strefa oznacza miejsca do bardzo różnych form pracy: od pracy zespołowej w dużych czy mniejszych grupach, poprzez spotkania dwuosobowe, aż po przestrzeń do rozmów telefonicznych. To nowe wyzwanie dla architektów aranżujących biura. Strefa musi bowiem dawać komfort pracy samodzielnie i w grupach. Zadanie tym trudniejsze, że są to zazwyczaj duże, otwarte powierzchnie. Kluczowa staje się więc przyjazna akustyka, która ma pomagać w pracy.
ZOBACZ CAŁY ARTYKUŁ ORAZ ZDJĘCIA
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!