REKLAMA

Nowoczesne biuro: zobacz, jak wydzielono strefy

Redakcja Propertydesign.pl | 03 sty 2017 15:28 0
Biuro firmy EY, w warszawskim wieżowcu Rondo 1 – fotografie biura po gruntownej modernizacji przygotowanej wspólnie z Massive Design fot. Armstrong

Nowoczesne biuro wyraźnie dzieli się dziś na trzy strefy odpowiadające specyfice wykonywania zadań: miejsce pracy w pełnym skupieniu, część administracyjną m.in. z kuchnią pracowniczą, oraz strefę, która zaczyna odgrywać kluczową rolę w firmach – miejsce komunikacji i wspólnej pracy, tzw. collaboration area. A wszystko po to, by młodzi pracownicy efektywniej wykonywali swoje obowiązki.

Zmiana ta odzwierciedla zmiany pokoleniowe i biznesowe. Głównie znaczenie ma tu zwiększony udział młodych pracowników wśród kadry, przestawienie biznesu na pracę spoza biura, a także model projektowy, co w praktyce oznacza wspólne działanie wielu osób z różnych działów firmy. Dla firm strefa komunikacji bywa także narzędziem do zwiększenia integracji pracowników, gdyż wymusza interakcje i budowanie relacji pomiędzy nimi.

Pomieszczenia z biurkami odchodzą do przeszłości. W większości nowych siedzib firm powierzchnia strefy komunikacji rośnie kosztem powierzchni z biurkami. W praktyce nowa strefa oznacza miejsca do bardzo różnych form pracy: od pracy zespołowej w dużych czy mniejszych grupach, poprzez spotkania dwuosobowe, aż po przestrzeń do rozmów telefonicznych. To nowe wyzwanie dla architektów aranżujących biura. Strefa musi bowiem dawać komfort pracy samodzielnie i w grupach. Zadanie tym trudniejsze, że są to zazwyczaj duże, otwarte powierzchnie. Kluczowa staje się więc przyjazna akustyka, która ma pomagać w pracy.

ZOBACZ CAŁY ARTYKUŁ ORAZ ZDJĘCIA

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.