REKLAMA

Prestiżowe wnętrze banku

ps | 18 kwi 2016 08:33 0

Projektowym założeniem było stworzenie koncepcji wnętrza uszytego na miarę prestiżowej oferty Banku oraz spójnego z uprzednio opracowaną dla Bankowości Prywatnej identyfikacją wizualną. W efekcie powstała wyjątkowa placówka bankowa, zapewniająca swoim klientom bezpieczeństwo, dyskrecję i najwyższą jakość obsługi.

  • Prywatna bankowość PKO Bank Polski

    Klient: PKO Bank Polski S.A.
    Lokalizacja: Warszawa, Polska
    Projekt: 2011 rok
    Projektant: Robert Majkut Design Studio
    Realizacja: 2011 rok
    Powierzchnia: 483 m²
    Fot. Szymon Polański

Koncepcja

Punktem wyjścia dla projektu była opracowana przez White Cat Studio identyfikacja wizualna, przede wszystkim unowocześniony logotyp PKO Banku Polskiego oraz jego elegancka kolorystyka w wersji dla Bankowości Prywatnej – czerń, biel i złoto, tworząca zestaw barw bazowych dla tego wnętrza. Inspirujące okazały się również pozostałe elementy graficzne – a w szczególności dekoracyjny motyw siatki złożonej z eleganckich, sinusoidalnych linii, konsekwentnie zastosowany w projektach graficznych dla segmentu Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego.

Motyw siatki został wykorzystany w projekcie w bardzo nowatorski sposób – dwuwymiarowy wzór graficzny uległ całkowitemu przekształceniu poprzez wprowadzenie dodatkowego wymiaru: został on uprzestrzenniony w postaci perspektywicznego rzutu na trójwymiarową bryłę wnętrza. Do uzyskania tego efektu studio Robert Majkut Design zastosowało po raz pierwszy w takim zakresie projektowanie parametryczne, które pozwoliło na stworzenie złożonej i uporządkowanej struktury w postaci przeobrażonej siatki subtelnych linii zbiegających się w jednym, abstrakcyjnym punkcie. Ten skomplikowany układ geometryczny stał się modelem do wypełnienia przy pomocy rozwiązań czysto wnętrzarskich.

Jest to kompozycja spójna i całościowa, stanowiąca realizacyjne wyzwanie. Efekt finalny jest balansem między wyborem rozwiązań czysto estetycznych, a zaakceptowanym przez projektanta matematycznym porządkiem wygenerowanym przez program komputerowy, traktowanym nie tylko jako narzędzie, ale jako czynnik twórczy. Jest to rodzaj metaforycznego kodu ilustrującego charakter instytucji i jej usług, będących połączeniem matematycznych, wyliczeniowych metod i analiz z pierwiastkiem ludzkim: doświadczenia, wiedzy i podejmowania decyzji.

Kolorystyka

Korporacyjne kolory Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego – czerń, biel i złoto – zostały zastosowane z pełną konsekwencją, dopełnione dodatkowo o odcienie szarości. W specyficzny sposób projektant podjął grę z kolorem złotym, który rozgrywa się we wnętrzu według swoistej dramaturgii. Zastosowano go jako element łagodzący silny, graficzny kontrast między czernią a bielą, wykorzystując jego walory dekoracyjne oraz bogatą symbolikę – jako ciepłej, szlachetnej barwy kojarzącej się z prestiżem, stabilnością i dobrobytem.

Barwy identyfikacyjne Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego pojawiają się we wnętrzu w zróżnicowanych proporcjach i w rozmaitym natężeniu. W strefie obsługi klienta, ze względu na jej charakter, dominuje eleganckie połączenie czerni i złota jedynie przełamane bielą, natomiast w części przeznaczonej dla pracowników Banku naczelną barwą jest biel. W gabinetach spotkań dominuje ciepły złoty odcień ścian, który, po przejściu z czarnej części recepcji i korytarza, symbolizuje wejście w sedno i istotę miejsca. Czerń ukrywa swoje rzeczywiste „wewnętrzne” bogactwo, nie epatuje nim, a stopniowo odkrywa jego obecność.

Rozwiązania funkcjonalne

Oddział Banku jest wyraźnie podzielony na dwa obszary funkcjonalne - obsługi klienta i back-office. W obu wyodrębnionych strefach zastosowano rozwiązania projektowe zorientowane na efektywne dopasowanie poszczególnych pomieszczeń do ich funkcji.

Strefę obsługi klienta otwiera reprezentacyjna recepcja, która jest bezpośrednio połączona z przestronnym lounge-roomem, pełniącym również rolę eleganckiej poczekalni dla klientów Banku. Oba te pomieszczenia stanowią otwartą całość i utrzymane są w eleganckiej, ciemnej kolorystyce. Z recepcji płynnie przechodzi się do komfortowo urządzonych gabinetów spotkań oraz sali konferencyjnej i biura dyrektora placówki. Ich wyposażenie zostało specjalne dobrane, tak by zapewnić dyskrecję spotkań z klientami, a zaawansowane rozwiązania multimedialne i system centralnego sterowania dostępnością poszczególnych pomieszczeń umożliwiają obsługę klienta na najwyższym poziomie.

W strefie back-office stworzono wygodne i efektywne miejsce pracy oraz zaplecze dla pracowników. Postawiono na dające swobodę organizacyjną rozwiązanie biura typu open-space, a otwartość i przestronność podkreślono dodatkowo stonowaną kolorystyką i przeszkleniami.

Materiały wykończeniowe

Dobór materiałów wykończeniowych podyktowany był całościową koncepcją stworzenia wnętrza Banku o wysokim standardzie. Stąd wachlarz specjalnie dobranych jakościowo i kolorystycznie rozwiązań, obejmujący eleganckie tapety i okładziny ścienne, dedykowane meble, wykładziny i wykończenia sufitów, charakteryzuje się wysokim komfortem użytkowania i dużymi walorami estetycznymi.

Część wyposażenia oraz materiałów wykończeniowych została zaprojektowana i wyprodukowana specjalnie do tego wnętrza. Owalna lada recepcyjna, stoły w gabinetach spotkań, unikalne w swym kształcie kolumny czy dedykowane wzory wykładzin oraz wykończenie sufitów i ścian stanowią istotne elementy autorskiej koncepcji. Pozostałe meble i oświetlenie zostały starannie dobrane, by dopełniać tę estetyczną całość, nadając wnętrzu indywidualny charakter.

W licznych odmianach obecny jest tu dekoracyjny leitmotiv delikatnej siatki. Powtarza się on w przekształconej formie jako wzór linii na wykładzinach i sufitach, jako subtelne wypiaskowanie na szklanych ścianach, jako motyw tapicerski okładzin ściennych, czy w transkrypcji wzoru w geometrię form kolumn konstrukcyjnych. Szczególnym przykładem jego rozwinięcia jest dekoracyjna ściana wizerunkowa za ladą recepcyjną – unikalna płaskorzeźba złożona z wypukłych złotych rombów.

Rezultat

Projekt placówki dla Bankowości Prywatnej PKO Banku Polskiego stanowi trzecią z kolei realizację studia Robert Majkut Design dla tego sektora bankowości w Polsce. Wieloletnie doświadczenie połączone z odwagą we wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań projektowanych pozwoliło na stworzenie wyrazistego i unikalnego wnętrza, które odpowiada potrzebom dynamicznej i nowoczesnej instytucji finansowej.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!