To największa tego typu inwestycja w historii polskiej kolei. Wart niemal 1,8 mld zł multimodalny dworzec Łódź Fabryczna łączy kolej dalekobieżną i aglomeracyjną z komunikacją autobusową - regionalną i miejską, tramwajową oraz ruchem samochodowym. Dworzec został wybudowany przez konsorcjum firm – Torpol (lider konsorcjum), Astaldi, PBDiM oraz Intercor.
Obiekt ma trzy poziomy. Na najniższym poziomie, ulokowanym 16,5 m pod ziemią, znajduje się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Unikalna konstrukcja dachu ze stalowych ram wypełnionych dziesięcioma tysiącami trójkątnych, częściowo przeziernych, paneli sprawia, że naturalne światło dociera do hali peronowej i oryginalnie ją doświetla.
ZOBACZ CAŁY ARTYKUŁ ORAZ ZDJĘCIA
4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!