REKLAMA

Marka zobowiązuje. Salon Audi

Wnętrza Publiczne 1/2007 | 08 maj 2014 13:31 0

W przypadku salonu samochodowego podstawowym wymogiem jest odpowiednie wyeksponowanie aut, które czekają na swoich nabywców. To one są głównym „punktem programu” i odpowiednie ich usytuowanie jest – obok widocznych i łatwo dostępnych punktów obsługi klienta – najważniejsze.

Opracowywanie wnętrza przy tak dużych ograniczeniach może doprowadzić do zaniedbania pozostałych składowych projektu, dlatego niektórym termin "salon samochodowy" nie bez przyczyny kojarzy się przede wszystkim z pustym, niemal pozbawionym elementów dekoracyjnych wnętrzem z rzędami równo ustawionych samochodów.

O niebezpieczeństwach czyhajˆących na architekta już w trakcie opracowywania projektu wiedzˆą doskonale przedstawiciele koncernu Audi, dlatego tworzenie salonu samochodowego przeznaczonego dla aut tej marki odbywa się przy zastosowaniu ściśle określonych wytycznych, tzw. corporate design. Elementy, takie jak: ogólna bryła obiektu, rozmieszczenie poszczególnych funkcji i elementów wyróżniająˆcych markę, sposób ekspozycji pojazdów, zastosowane materiały wykończeniowe, oświetlenie i wreszcie - kolorystyka, sąˆ ustalone z góry tak, by oko klienta z daleka rozpoznało markę. Oczywiście, wytyczne sąˆ modyfikowane w zależności od lokalizacji obiektu i specyfiki dealera, a w trakcie projektowania i budowy zapada też wiele decyzji nie konsultowanych ze zwierzchnikami koncernu Audi. Całkowicie obowiąˆzkowe jest tylko wzajemne usytuowanie względem siebie wejścia głównego, recepcji i schodów na antresolę oraz miejsca ekspozycji samochodów. Reszta jest wynikiem autonomicznych decyzji inwestora i projektanta.

Wchodząˆc na salony

Już przekraczająˆc próg salonu, widać jak wiele starań włożono w dopracowanie estetyki i funkcjonalności wnętrza. Całość utrzymana jest w konwencji chłodnej, dystyngowanej elegancji. Najlepiej wyeksponowane sˆą oczywiście auta. Ustawiono je w trzech rzędach, z których jeden zaczyna się niemal przy wejściu. Samochody stojąˆ w równoległych szeregach, pod lekkim kąˆtem wobec przeszklonej ściany. Ten prosty, niemal niezauważalny zabieg powoduje, że wnętrze zyskuje bardziej dynamiczny charakter. Punkty obsługi klienta - kolejno: przyjęcie do serwisu, informacja, ubezpieczenia, sprzedaż samochodów, sprzedaż części - usytuowane sąˆ po prawej stronie. Wolna przestrzeń pomiędzy autami po lewej, a punktami obsługi klienta prowadzi do stylizowanych schodów na antresolę.

Techniczne szczegóły

Na podłodze sali wystawowej ułożono stalowoszare płytki podłogowe. Ściany elewacyjne pokryto od zewnąˆtrz stalowąˆ blachąˆ, a od wewnˆtrz - płytami gipsowo-kartonowymi Część z nich bazuje na konstrukcji stalowej, inne zaś sąˆ z gazobetonu. W przypadku ścian wewnętrznych jest podobnie, jedne posiadajˆą metalowy szkielet, pozostałe sąˆ murowane. Pokryte sąˆ również płytami gipsowo-kartonowymi. Fasady, drzwi i wewnętrzne ścianki sąˆ przeszklone i osadzone w aluminiowych profilach. W oknach zastosowano szyby zespolone ze szkła bezpiecznego. Wygięty w łuk dach osadzony jest na stalowych wspornikach i pokryty blachąˆ cynkowąˆ.

Widok z góry

Aby dostać się na antresolę, trzeba przejść po wyłożonych granitem stopniach. Ich kształt przywodzi na myśl ślad, jaki zostawiająˆ na asfalcie koła pokonującego ostry zakręt samochodu rajdowego. To nie jedyne nawiˆązanie do wyścigowych tradycji marki Audi. Na antresoli zobaczyć można wizerunek Tazio Nuvolari - jednego z najsłynniejszych kierowców rajdowych, zwycięzcy wyścigu Le Mans.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.