REKLAMA

Marka zobowiązuje. Salon Audi

Wnętrza Publiczne 1/2007 | 08 maj 2014 13:31 0

W przypadku salonu samochodowego podstawowym wymogiem jest odpowiednie wyeksponowanie aut, które czekają na swoich nabywców. To one są głównym „punktem programu” i odpowiednie ich usytuowanie jest – obok widocznych i łatwo dostępnych punktów obsługi klienta – najważniejsze.

Opracowywanie wnętrza przy tak dużych ograniczeniach może doprowadzić do zaniedbania pozostałych składowych projektu, dlatego niektórym termin "salon samochodowy" nie bez przyczyny kojarzy się przede wszystkim z pustym, niemal pozbawionym elementów dekoracyjnych wnętrzem z rzędami równo ustawionych samochodów.

O niebezpieczeństwach czyhajˆących na architekta już w trakcie opracowywania projektu wiedzˆą doskonale przedstawiciele koncernu Audi, dlatego tworzenie salonu samochodowego przeznaczonego dla aut tej marki odbywa się przy zastosowaniu ściśle określonych wytycznych, tzw. corporate design. Elementy, takie jak: ogólna bryła obiektu, rozmieszczenie poszczególnych funkcji i elementów wyróżniająˆcych markę, sposób ekspozycji pojazdów, zastosowane materiały wykończeniowe, oświetlenie i wreszcie - kolorystyka, sąˆ ustalone z góry tak, by oko klienta z daleka rozpoznało markę. Oczywiście, wytyczne sąˆ modyfikowane w zależności od lokalizacji obiektu i specyfiki dealera, a w trakcie projektowania i budowy zapada też wiele decyzji nie konsultowanych ze zwierzchnikami koncernu Audi. Całkowicie obowiąˆzkowe jest tylko wzajemne usytuowanie względem siebie wejścia głównego, recepcji i schodów na antresolę oraz miejsca ekspozycji samochodów. Reszta jest wynikiem autonomicznych decyzji inwestora i projektanta.

Wchodząˆc na salony

Już przekraczająˆc próg salonu, widać jak wiele starań włożono w dopracowanie estetyki i funkcjonalności wnętrza. Całość utrzymana jest w konwencji chłodnej, dystyngowanej elegancji. Najlepiej wyeksponowane sˆą oczywiście auta. Ustawiono je w trzech rzędach, z których jeden zaczyna się niemal przy wejściu. Samochody stojąˆ w równoległych szeregach, pod lekkim kąˆtem wobec przeszklonej ściany. Ten prosty, niemal niezauważalny zabieg powoduje, że wnętrze zyskuje bardziej dynamiczny charakter. Punkty obsługi klienta - kolejno: przyjęcie do serwisu, informacja, ubezpieczenia, sprzedaż samochodów, sprzedaż części - usytuowane sąˆ po prawej stronie. Wolna przestrzeń pomiędzy autami po lewej, a punktami obsługi klienta prowadzi do stylizowanych schodów na antresolę.

Techniczne szczegóły

Na podłodze sali wystawowej ułożono stalowoszare płytki podłogowe. Ściany elewacyjne pokryto od zewnąˆtrz stalowąˆ blachąˆ, a od wewnˆtrz - płytami gipsowo-kartonowymi Część z nich bazuje na konstrukcji stalowej, inne zaś sąˆ z gazobetonu. W przypadku ścian wewnętrznych jest podobnie, jedne posiadajˆą metalowy szkielet, pozostałe sąˆ murowane. Pokryte sąˆ również płytami gipsowo-kartonowymi. Fasady, drzwi i wewnętrzne ścianki sąˆ przeszklone i osadzone w aluminiowych profilach. W oknach zastosowano szyby zespolone ze szkła bezpiecznego. Wygięty w łuk dach osadzony jest na stalowych wspornikach i pokryty blachąˆ cynkowąˆ.

Widok z góry

Aby dostać się na antresolę, trzeba przejść po wyłożonych granitem stopniach. Ich kształt przywodzi na myśl ślad, jaki zostawiająˆ na asfalcie koła pokonującego ostry zakręt samochodu rajdowego. To nie jedyne nawiˆązanie do wyścigowych tradycji marki Audi. Na antresoli zobaczyć można wizerunek Tazio Nuvolari - jednego z najsłynniejszych kierowców rajdowych, zwycięzcy wyścigu Le Mans.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!