REKLAMA

Więcej niż "zwykły" sprzęt. Warszawski salon Miele

Wnętrza Publiczne 1/2007 | 24 maj 2014 07:17 0

Zakupy w salonie AGD i RTV kojarzą się zwykle z koniecznością odwiedzenia wielkiej hali, gdzie w „smutnym” rzędzie stoją pralki, zmywarki i lodówki. Czy jest możliwe zerwanie z tym stereotypem? Aby się o tym przekonać, warto odwiedzić showroom firmy Miele w Warszawie.

  • Salon wystawowy Miele w Warszawie

    projekt wnętrz: Decorum Architekci - Zbigniew Tomaszczyk, Irena Lipiec; współpraca autorska - Paweł Gozdyra; w fazie koncepcji współpraca z architektami Miele - Henrikiem Breulmannem, Detlefem Dobschallem
    wykonawca: Rembud
    powierzchnia użytkowa: 400 m2
    oddanie do użytku: 2005 r.
     

Otwarcie salonu Miele nastąpiło w czerwcu 2005 roku. Powierzchnia salonu wynosi ok. 400 m2. Podzielony jest on na kilka stref, w których prezentowane są różne urządzenia niezbędne do funkcjonowania współczesnego domu. Poza prezentacją sprzętu w salonie mieści się sala konferencyjna oraz strefa relaksu.

Warszawski salon Miele nie jest miejscem dystrybucji, lecz pomieszczeniem, gdzie zebrano ofertę sprzętu tej marki. Ogólnym zamysłem architekta było ułatwienie klientowi dokonania wyboru spośród bogatej gamy oferowanych produktów.

Koncepcja architektoniczna

Przygotowanie wnętrza, które zadowoliłoby przedstawicieli firmy Miele, a jednocześnie podobało się klientom, stanowiło nie lada wyzwanie. Architekt, Zbigniew Tomaszczyk, tak wspomina prace nad projektem: Firma Miele preferuje zgodną współpracę poszczególnych szczebli. Zastosowanie przeszkleń, a jednocześnie zasłon powoduje, że osoby znajdujące się wewnątrz pomieszczeń nie tracą poczucia prywatności i kontaktu z innymi pracownikami. Materiały do showroomu były tak dobierane, aby podkreślały przyjazny charakter sprzętów i nie były jednoznaczne, a pozwalały na wielowymiarową interpretację tego miejsca. Staraliśmy się tworzyć projekt, aby znaleźć odpowiednią formę, podkreślić design firmy Miele i jej pozycję na rynku.

Pomysł na wnętrze

Taka ekspozycja wymagała szczególnych rozwiązań. Do wykończenia podłogi zastosowano tworzywo winylowe firmy Tarkett. Wybrano je ze względu na wyjątkowe właściwości materiału, łatwość pielęgnacji, możliwości kolorystyczne i prostotę montażu oraz długowieczność. Dodatkowo, posadzka wykonana z tego materiału (co nietrudno zauważyć na zdjęciach) ma niezaprzeczalny urok – imituje drewno z jego fakturą i barwą. Aby uzyskać taki efekt, wykorzystano 4-milimetrowe płytki winylowe, które do złudzenia przypominają parkietowe deski. Cała podłoga ma jednolity kolor, dzięki czemu poszczególne ekspozycje łączy nie tylko marka produktu, ale też koncepcja architektoniczna.

Zastosowanie takiego materiału do wykończenia podłogi jest także rozwiązaniem bardzo praktycznym ze względów technicznych. Tworzywo winylowe ma wiele zalet: jest odporne na ścieranie i wilgoć oraz – co ważne w przypadku tej realizacji – sprawdza się w miejscach o dużym natężeniu ruchu.

W salonie Miele powstały strefy, w których prezentowane są różne kategorie sprzętu AGD. Każda część została tak przygotowana, aby poszczególne przedmioty znajdowały się na wysokości oczu oglądającego. Każdy gość może zatem dokładnie im się przyjrzeć, dotknąć ich, zajrzeć do środka, przekonać się, czy taki rodzaj sprzętu będzie spełniał jego potrzeby, nie tylko użytkowe, ale również estetyczne.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.