REKLAMA

Zanurzyć się w naturę. Hotel Farmona Business & SPA w Krakowie

Wnętrza Publiczne 1/2007 | 01 maj 2014 00:35 0

Hotel Farmona Business & SPA został zbudowany od podstaw jako wizytówka firmy kosmetycznej Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona. Naczelna ideą było stworzenie w Krakowie przyjaznego miejsca, w którym pobyt zostałby wzbogacony o możliwość odnowy biologicznej i skorzystania z zabiegów kosmetycznych.

  • Hotel Farmona Business & SPA w Krakowie

    Projekt architektoniczny: Małgorzata Larysz
    Projekt wnętrz hotelu + nadzór nad całością realizacji: Jacek Niezgoda, Irena Lang i Katarzyna Sepielak
    Czas realizacji: kwiecień 2004 r. - grudzień 2006 r.

Zanim hotel przybrał realny kształt, wiadomo było, że ma być kameralnym miejscem, w którym ciało zyska możliwość obcowania z naturą. Nic dziwi zatem, że inwestor - określając wymagania dotyczące usytuowania budynku, jego bryły, a także wyposażenia - uznał, że konieczne będzie podkreślenie związku człowieka z przyrodą. Co ważne, hotel miał być wizytówką firmy Farmona, dlatego inwestor nie szczędził sił, aby każdy element został wykonany w jak najlepiej.

Trzy w jednym
Historia Farmony zaczęla się niewinnie, od zauroczenia, choć trudno tu mówić o chwilowej słabości. Najpierw był park, ten, który aktualnie otacza budynek. Dodatkowo znajdowało się tu ujęcie wody źródlanej. Nic dziwnego, że właścicielka Laboratorium Farmona wybrała właśnie to miejsce do realizacji swojego kolejnego marzenia - budowy luksusowego hotelu, kameralnego, w którym każdy gość traktowany będzie indywidualnie. Realizacja pomysłu wymagała dobrania odpowiednich środków. Na początku była idea projektowa zakładająca indywidualność, niepowtarzalność i symbiozę z naturą. Istotnym celem było również zapewnienie ciepłej oraz przyjaznej atmosfery.

Hotel został zaprojektowany tak, aby zbliżyć się do natury i pomóc gościom w odzyskaniu spokoju i wewnętrznej harmonii. Symbioza z naturą oznacza idę wellness we wszystkich aspektach: naturalne materiały (drewno, kamień i szkło) zastosowane we wnętrzach, indywidualnie aranżowane pokoje w mocnych kolorach natury, tętniąca żywiołami ognia i wody restauracja oraz stary park przenikający przez szklaną taflę do restauracji i strefy Wellness & SPA - opowiada architekt, Jacek Niezgoda.

Wykorzystać co dane

Projekt tworzony był przez 2 miesięce. W tym czasie wiele z jego początkowych założeń zostało rozwiniętych. Sama lokalizacja obiektu sprzyjała pojawianiu się różnych pomysłów. Jak nie trudno zgadnąć, pierwsze pomysły projektowe związana były z wodą (na terenie parku otaczającego hotel zlokalizowane jest ujecie wód mineralnych). Z tego względu na podłodze znalazła się nieregularna granitowa fala, prowadząca gości od drzwi wejściowych do recepcji.

Innym ważnym pomysłem był sposób aranżacji SPA. Tutaj za inspirację poslużyły motywy nawiązujące do balijskich (kolebka SPA) rytuałów. Ogólna idea to wnętrze nowoczesne – podkreśla Jacek Niezgodaoparte na harmonijnej kompozycji, z wykorzystaniem naturalnych materiałów.

W parku powstała restauracja plenerowa „17 rudych wiewiórek”. Uwagi wart jest fakt, że znajdujący się w kompleksie parkowym ogród ziołowy dostarcza składników zarówno do produkcji kosmetyków, jak i do kuchni, a własne ujęcie wody źródlanej służy do zabiegów SPA.

Wpisać w przyrodę
To co urzekło właścicielkę hotelu, stanowiło też jeden z największych problemów realizacyjnych. Wbudowanie budynku w istniejący starodrzew wymagało kilku zbiegów. Po pierwsze - usytuowanie, po drugie - korzenie drzew, po trzecie - konary i pnie. Dęby, buki i lipy zabezpieczono więc przed uszkodzeniami przez ciężki sprzęt budowlany.

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.