REKLAMA

Oświetlenie biura - przykład firmy z branży elektrycznej

Redakcja Archiconnect.pl | 21 maj 2019 09:42 0

Firma z branży elektrycznej Elhurt Plus stanęła przed tym wyzwaniem zaprojektowania swojego biura i samodzielnie stworzyła nowoczesną przestrzeń, która łączy funkcjonalność z designem. Te biura idealnie odzwierciedlają charakter marki. I o to chodziło jej właścicielom.

Aranżacją przestrzeni zajęła się Joanna Panuś, dyrektor ds. inwestycji Elhurt Plus, a prywatnie pasjonatka urządzania wnętrz. Wspólnicy, którzy znają jej hobby, bez wahania zawierzyli jej projekt biura, pozostawiając dużą swobodę w tej kwestii.

Projekt przygotowywałam dla siebie oraz dla dwóch pozostałych członków zarządu. Każde z wnętrz jest zupełnie inne. Mimo że wszyscy wykonujemy pracę biurową to jest ona różna i każdy z nas ma swoje indywidualne poczucie estetyki. Moi klienci to głównie inwestorzy oraz projektanci wnętrz. Projektując swoje biuro chciałam stworzyć miejsce, w którym będę mogła komfortowo wykonywać pracę i w którym będę mogła już od pierwszego spotkania pokazać swoje nieszablonowe podejście - mówi Joanna Panuś.

Zobacz też: Biznesowy wizerunek i przyjacielska atmosfera - zobacz nowe biuro Ceetrus

W projekcie dominuje klasyczne połączenie kolorystyczne: biel oraz czerń. Towarzyszą im naturalne materiały takie jak drewno, łupek kamienny, szkło czy rośliny. Drewno, nawet ciemne, ociepla pomieszczenie i czyni je bardziej przytulnym. Ciekawym zabiegiem jest pokazanie lamp na tle pustych ram. W tej roli sprawdziły się oprawy AQLED od polskiego producenta AQForm. Stożkowata forma tworzy oryginalny obraz.

Oświetlenie gabinetu

Dobór oświetlenia był w tym projekcie szczególnie ważny z racji specyfiki branży. Biuro spełnia dwie funkcje: łączy miejsce pracy z przestrzenią do rozmów. Zgodnie z obowiązującymi normami, na biurku musiało być odpowiednie natężenie światła. W jednym z biur norma została spełniona przy użyciu reflektorków 2000 P30 LED. W drugim wykorzystano podłużną lampę zawieszoną nad biurkiem. W pozostałej części biur chodziło o stworzenie przyjemnego miejsca sprzyjającego rozmowom z klientami.

O czym powinniśmy pamiętać wybierając oświetlenie do biura? Podstawą jest odpowiednie natężenie, które na biurku powinno wynosić minimum 500lx. Nie mniej ważne jest zadbanie o zminimalizowanie olśnienia, o którym informuje nas tzw. współczynnik UGR. W biurach należy stosować UGR>19. Powinniśmy sobie zapewnić komfort: światło ma być wystarczająco mocne, ale nie może nas razić. Inną ważną kwestią jest odpowiednia równomierność. W biurze powinna wynosić minimum 0,6.

To też Cię zainteresuje: Przyjazne, naturalne i innowacyjne biuro: zobacz najnowszą realizację Massive Design

 

Podsumowując, jeśli chcemy mieć dobrze oświetlone biuro warto skonsultować się z osobą, która wykonuje projekty oświetlenia i ma w tej kwestii doświadczenie. Design jest ważny, ale z racji funkcji pomieszczenia biurowego należy pamiętać o wspomnianych wyżej normach.

Wiedząc, że nie będzie to zwykły typowy projekt oświetlenia biura – Joanna Panuś postawiła na polskiego producenta oświetlenia – AQForm. Jeśli chcemy, aby nasze oświetlenie było spersonalizowane najlepiej oprzeć się o polską firmę, która ma swoją produkcję na miejscu i jest w stanie elastycznie podejść do tematu. Z racji, że na co dzień stykam się z tematem oświetlenia i współpracuję z wieloma firmami od razu wiedziałam jaką markę wybrać, aby bez problemu połączyć design i funkcjonalność – mówi Joanna Panuś.

Zobacz też: Nowoczesne biuro i dynamiczny styl w zabytkowym wnętrzu - zobacz biuro Lloyd Properties

0 Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij i dodaj pierwszy!



Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.